چرا ساکتین برای بازگرداندن فتنه گران به عرصه سیاسی سنگ تمام می گذارند؟

تحرکات اخیر چهره های شاخص ساکت فتنه و ارسال پالس مثبت برای فراهم کردن زمینه حضور فتنه گران در انتخابات آینده نشان می دهد ائتلاف نانوشته ای میان “رقبای دیروز” و “متحدان امروز” بوجود آمده است تا به هر نحو ممکن، دولت آینده فاقد ویژگی های اساسی یک دولت گفتمان محور و انقلابی باشد.

در حالی که بیش از ۳ سال از فتنه ۸۸ می گذرد و طی این مدت بسیاری از خواص بواسطه مواضع و عملکرد خود مورد طرد آحاد ملت قرار گرفته و عملا از معادلات سیاسی کشور حذف شده اند، طی روزهای اخیر تعدادی از رسانه های اصلاح طلبان پرو‍ژه بازگشت بی سر و صدای فتنه گران به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را کلید زده اند.

به گزارش رجانیوز، پس از جنجال سازی گسترده روزنامه اعتماد در حمایت از ناطق نوری به بهانه اعتراض مردم مشهد به سخنرانی وی در شبهای قدر که توام با انتشار اخبار کذب علیه سردار حاج سعید قاسمی بود، روز چهارشنبه روزنامه های آرمان روابط عمومی و آفتاب یزد به صورت کاملا اتفاقی و خودجوش! رپرتاژ ویژه ای در حمایت از هاشمی رفسنجانی انجام داده و حتی روزنامه آرمان به طور مستقیم موضوع کاندیداتوری هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را مطرح ساخت.

برپایه این گزارش، روزنامه آفتاب یزد نیز طی گفتگویی با برخی از چهره های غیر خوشنام و حامی فتنه از “تلاش برای حذف هاشمی به روش ناجوانمردانه” خبر داد و با استناد به سخنان عسگراولادی که چندی قبل اعلام کرده بود “اگر ما به وضعیت دنیای اسلام نگاه کنیم می بینیم که آنها چراغ برداشته و به دنبال افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری می گردند” از انتقاد مردم از ساکتین و پشتیبنان معنوی فتنه ابراز ناخرسندی کرد.

این در حالی است که محمد رضا باهنر نیز که به علت مواضع و عملکرد خود طی سالهای اخیر بویژه فتنه ۸۸ در انتخابات اخیر با ناکامی نسبی روبرو شد، در گفتگوی تفصیلی با یک روزنامه اصلاح طلب اعلام کرد “یک سال دیگر هم دولت احمدی ‍ن‍ژاد را تحمل می کنیم” و مشخص نیست با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعامل حداکثری میان قوا، این قبیل اظهارات آن هم از جانب نایب رییس مجلس نهم در گفتگو با یک رسانه حامی جریان فتنه، به چه منظور صورت می گیرد؟

به نظر می رسد با توجه به تجربه ائتلاف نانوشته میان اصولگرایان متمایل به هاشمی رفسنجانی، اصلاح طلبان و برخی ساکتین فتنه که طی آن مدیریت مجلس علی رغم انتقادات شدید مجددا تثبیت شد، پیگیری این مدل می تواند برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز نسخه کارآمدی برای جریان اصلاحات باشد که این روزها در منزوی ترین حالت خود طی سه دهه اخیر به سر می برند.

ائتلاف فتنه گران و ساکتین فتنه بر روی یک گزینه تکنوکرات یا دو وجهی که بتواند اداره امور کشور را از دست نیروهای انقلابی خارج کند، همه آن چیزی است که در حال حاضر مدنظر جریان های مورد اشاره می باشد و در این میان بازتولید پرو‍ژه های سیاسی مانند دولت وحدت ملی که سال ۸۷ علیه دولت نهم شکل گرفت، از راه های باقی مانده برای بازگشت بی سر و صدای فتنه گران به عرصه سیاسی است. در سال ۱۳۸۷ هاشمی رفسنجانی از علی لاریجانی و حسن روحانی به عنوان گزینه های دولت وحدت ملی نام برده بود.

این در حالی است که توده های مردم بارها در مجامع عمومی و راهپیمایی گسترده خود از جمله ۹ دی ۸۸ بر مجازات سران فتنه و دیگر پیاده نظام های آنها تاکید کرده و علاوه بر آن، ساکتین فتنه ۸۸ نیز طی سالهای اخیر نتوانسته اند در جمع های عمومی به راحتی حاضر شوند و همواره مورد اعتراض ملت قرار گرفته اند اما این تحرکات اخیر چهره های شاخص این جریان مردود، و ارسال پالس مثبت برای فراهم کردن زمینه حضور فتنه گران در انتخابات آینده نشان می دهد ائتلاف نانوشته ای میان رقبای دیروز و متحدین امروز بوجود آمده است تا به هر نحو ممکن، دولت آینده فاقد ویژگی های اساسی یک دولت اسلامی، گفتمان محور و انقلابی باشد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.