چرا عید فطر افتتاح نشد؟ / گزارش “کافه‌سینما” از تکمیل بزرگترین پردیس سینمایی کشور در مشهد/برای آن‌ها که خاطره تماشای اسپارتاکوس را در این سینمای بزرگ در دل دارند + عکس از ساختمان آماده

یکشنبه, ۲۹ مرداد ساعت ۰۱:۲۹ مصطفی رضائی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۳

+ ۰

کافه سینما-مصطفی رضایی: شکوه دیاموند را دوباره شاهد خواهیم بود؟ دیروز پدران‌مان “اسپارتاکوس” و”ده فرمان” را با تمام شکوه‌اش به تماشا نشستند. امروز ما خواهیم توانست “شوالیه تاریکی” و “جانگوی رها شده” را روی پرده ببینیم؟

۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ خورشیدی “وارطان پطروسیان” سینمایی را با دو هزار صندلی در بهترین خیابان مشهد آن روز افتتاح کرد که انگشت تحیر خاورمیانه را به دندان برده بود.

سینما “دیاموند” جشنواره هنر و تکنولوژی دوران خود بود و اهالی دیروز خوب می‌دانند که فیلم‌های ۷۰ میلیمتری آپارات‌های “دیاموند” چه درخششی در آن ایام به پرده نقره‌ای بزرگترین و با شکوهترین تماشاخانه خاورمیانه می‌داده است و دیگر، صدای استریوفونیک شش ‎باندی این سینما در آن روزگار چنان تاثیری بر ذهن مخاطبانش داشته که هنوز هستند پیرمردها و پیرزن‌هایی که دیالوگ‌های “اسپارتاکوس”، “ده فرمان” و “جنگ و صلح” را با تمام وجود و غایت دقت به یاد دارند.

“دیاموند” هم مثل “شهر فرنگ” و “آریا” بعد از انقلاب پس از مدتی خاک خوردن مشغول به کار شد تا این بار زیر پر و بال سینمای جوان انقلاب را بگیرد؛ در همین ایام “دیاموند” را “هویزه” نامیدند و “هویزه” همگام با سینمای ایران پیش می‌رفت و از سینمای انقلاب و سینمای جنگ تا سینمای روشنفکری اواخر دهه ۷۰ و حتی در سینمای پیش پا افتاده و سطحی نیمه دوم دهه ۸۰ شاهد حضور پررنگ “هویزه” بوده‌ایم.

و حالا و پس از مدت‌ها قرارست شکوه دیاموند را دوباره شاهد باشیم. به گزارش خبرنگار کافه‌سینما، بزرگترین پردیس سینمایی کشور هم‌اکنون مراحال پایانی آماده‌سازی خود را سپری می‌کند.

هرچند که پیش‌تر مسئولان خبر از افتتاح این پردیس در عید سعیدفطر داده بودند اما شنیده‌های خبرنگار ما حاکی ست به احتمال زیاد ، بازگشایی هویزه در هفته دولت و با حضور احتمالی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی رخ خواهد داد. این پردیس سینمایی با زیربنایی بالغ بر هزارمترمربع، دارای پنج سالن با ظرقیت‌های احتمالی ۱۴۰ (دو سالن)، ۱۷۰ (دو سالن) و یک سالن ۵۵۰ نفره خواهد بود. خبر خوب دیگر برای سینمادوستان این‌که یکی از این سالن‌ها برای پخش فیلم‌های سه‌بعدی مجهز شده است تا پس از این شاهد پخش فیلم‌های خارجی در مشهد نیز باشیم.

گالری، کافی نت و کافی شاپ، بخش‌های جانبی پردیس هویزه را تشکیل می‌دهند. برای نوسازی و تجهیز این سینما مبلغی بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

عکس‌های کافه سینما از پردیس بزرگ هویزه در مشهد را ببینید:

caffecinema-howeize

caffecinema-howeize1

مصطفی رضایی/کافه سینما

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.