“چرا غرب تروریست‌های سوریه را بیشتر از مالی دوست دارد؟!”

۰۹ام بهمن ،

گئورگی زوتوف، نویسنده روسی که بارها به سوریه و لبنان سفر کرده و با اوضاع منطقه از نزدیک آشنا شده است، طی مقاله‌ای در هفته‌نامه “آرگومنتی‌ ای فاکتی” چاپ روسیه تحت عنوان “رقص دست‌نشانده‌ها: چرا غرب تروریست‌های سوریه را بیشتر از تروریست‌های مالی دوست دارد؟” به افشای دورویی غرب پرداخته و سعی کرده است اوضاع سوریه و مالی را با هم مقایسه کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی نوشته است در هر دو کشور تروریست‌ها با دولت مرکزی مبارزه می‌کنند ولی در سوریه، غرب از آنها حمایت می‌کند در حالی که در مالی با آنها مبارزه می‌کند.

نمایندگان رسانه‌های گروهی لبنان که نویسنده مقاله با آنها گفت‌وگو کرد، اظهار عقیده می‌کنند که غرب دستخوش شیزوفرنی شده است: دبیرکل ناتو تاکید می‌کند که اگر با اسلام‌گرایان در مالی برخورد نشود، آنها می‌توانند به اروپا راه پیدا کنند ولی همین گروه‌ها در سوریه مورد حمایت غرب می باشند و کسی از آنها نمی‌ترسد. به نظر می‌آید که غرب سیاست جهانی را به عنوان بازی کامپیوتری تلقی می‌کند.

نویسنده ضمن اشاره به حقه‌بازی‌های رسانه‌های گروهی آمریکا نوشته است: غرب همه تحولات جهانی را در یک قالب خشک می‌گذارد. اکنون ادعا می‌شود که در سوریه رژیم وحشتناک استبدادی قیام‌کنندگان را می‌بلعد در حالی که در مالی دموکراسی ناپایدار در چنگ اسلام‌گرایان خون می‌ریزد، ولی داشتن “نگاه سوم” به مساله ممنوع است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.