چرا قیمت مسکن بالا می رود همه خریدار می شوند؟

یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر تامین مسکن ارزان قیمت برای کارگران از دولت رئیسی خواست تا چنانچه اجرای مجدد سیاست مسکن مهر با آن حجم انبوه را مدنظر دارد، مشکلات فنی و خدمات جنبی این ساختمانها را نیز درنظر بگیرد.

علی اکبر سیارمه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در تامین مسکن آحاد جامعه اظهار کرد: امیدواریم آقای رئیسی بازار مسکن را هرچه زودتر سامان بدهد تا اقشار و طبقات زحمتکش کارگری از نعمت خانه دار شدن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در همان روزهای اول اجرای مسکن مهر بحث این بود که اگر از نظر کمیتی، تعداد ساختمانها قابل توجه است چرا مورد استقبال طبقه کارگری قرار نگرفت.

سیارمه افزود: در دولتهای نهم و دهم زمانی که راجع به مسکن مهر صحبت می شد، می گفتند زمین فراوان است مجانی می دهیم و وام هم اختصاص می دهیم، ابتدا مبلغ آورده را پنج میلیون تومان و مدتی بعد ۱۰ میلیون تومان اعلام کردند تا به ۲۰ میلیون تومان رسید ولی نتوانستند همان ساختمان های ارزان قیمت را هم در اختیار کارگران وطبقات کم درآمد قرار بدهند.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد:در چهار سال اول دولت یازدهم نیز تنها رد کردن بحث مسکن مهر را شاهد بودیم و دغدغه تکمیل واحدهای مسکن مهر وجود نداشت.

سیارمه خاطرنشان کرد: امروز مسکن مهر نسبت به سه سال قبل افزایش قیمت پیدا کرده و پنج برابر شده است، این نشان می دهد که تا وقتی کالایی مثل مسکن قیمتش پایین است، خواهان ندارد و کسی دنبال آن نمی رود ولی وقتی به یکباره افزایش قیمت پیدا کرد همه طالب آن می شود.

این کارشناس حوزه کار در پایان تاکید کرد: اگر قرار بود مثل چهار دهه پیش جمعیت ما به همان شدت افزایش پیدا می کرد، امروز با جوانانی روبرو بودیم که نیازمند داشتن یک خانه مستقل بودند لذا اگر بخواهیم با پدیده پیری جمعیت مقابله و جوانان را ساماندهی کنیم باید مشکل اشتغال و مسکن را برطرف و زیرساخت‌های اولیه را فراهم کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.