چرا نرخ واقعی تورم اعلام نمی شود؟

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم گفت:دولت با تصور این که پاک نمودن صورت مسئله می تواند مشکل اقتصادو تورم کشور را حل کند، به مرکز آمار فشار می آورد تا آمار واقعی تورم را اعلام نکند.
به گزارش تفسیری بینا ، محمد رضا خباز به خانه ملت گفت:از نظر قانونی  اعلام نرخ تورم وظیفه مرکز آمار کشور است و اگر در حال حاضر در این زمینه کوتاهی می نماید، ناشی از فشاری است که دولت برای عدم ارائه نرخ واقعی تورم کشور به این مرکز وارد می نماید و این در حالی است که خود این مرکز آمادگی این را دارد که نرخ تورم را اعلام کند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس  هشتم شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:به طور صریح تر باید گفت  دولت به مرکزآمار فشار می آورد که نرخ تورم را اعلام نکند چرا که تصوربرخی از مسئولان دولت  این است که اگر صورت مسئله را پاک کنیم، مسئله حل می گردد در حالی که اگر مسئله را درست طراحی کنیم و از مردم نیز برای حل مشکل کمک بگیریم، مشکل مردم و کشور و دولت حل می گردد.
خباز با انتقاد از این دست تفکرات دولت تصریح نمود :این سیاست سال ها است که در دولت نهم و دهم  بوده است و سعی می نمایند واقعیت را به مردم نگویند غافل از این که حسن کار حل درست مسئله است نه پاک نمودن صورت مسئله.
وی ادامه داد:برخی از موارد امنیتی است و مردم هم انتظار ندارند این مباحث به آنها گفته شوداما  در خصوص بحث هایی که به زندگی مردم ارتباط دارند و مردم در حال زندگی با آن می باشند از قبیل نرخ تورم و نرخ بیکاری ، باید واقعیت با مردم در میان گذاشته شود.
خباز با اشاره به این که هیچ کس از جمعیت کشور از وضع موجود اقتصادی راضی نمی باش، تاکید نمود: مسئولان دولت اگر به میان مردم مراجعه نمایند، متوجه می شوند که کلیت جامعه تا چه اندازه از گرانی ها ناراحت و ناراضی می باشند و اگر کسی در میان دولتمردان نیز خود را راضی جلوه می دهند به سبب این است که تحت فشار می باشند چرا که منطق غیر قابل بودن شرایط فعلی اقتصادی غیر قابل کتمان است.
برخی از وزارتخانه های دولت تعطیل شود ، هیچ اتفاقی نمی افتد
عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم با انتقاد از بی ثباتی اقتصادی امروز کشور تاکید نمود:اوضاع اقتصادی کشور تا اندازه ای مشوش است که به نظر می رسد دولت هیچ کار خاص و یا مناسب در جهت بهبود این اوضاع انجام نداده و نمی دهد.
وی تاکید نمود: این مسئله به اندازه ای واضح و روشن است که از نگاه من اگر بعضی از وزارتخانه های دولت تعطیل شود ، هیچ اتفاقی نمی افتد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم کتمان نرخ حقیقی تورم را نوعی خوداغواگری  توصیف و تصریح نمود:معتقدم سیاست دولت در اعلام نکردن نرخ تورم نادرست است چرا که نرخ واقعی تورم را مردم تشخیص می دهند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.