چرا پسران با دختران بزرگتر از خود ازدواج می کنند ؟

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  پسران به سبب شرایط مالی دختران بزرگتر از خود به ازدواج با آنان تمایل پیدا کرده‌اند، حتی اگر چنین ازدواجی بین جوانان رخ دهد، منشا مالی دارد. در این شرایط دختر از نظر درآمد و امکاناتی مانند مسکن، شرایط بهتری از پسر دارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ معمولا پسران با انگیزه استفاده از امکانات مالی دختر بزرگتر از خود، با او ازدواج می‌کنند و پیش خود می‌گویند هر وقت که مایل به ادامه این زندگی نبودیم، زن را رها می‌کنیم یا از او طلاق می‌گیریم. دخترانی هم که تن به چنین ازدواجی می‌دهند، می‌دانند که امکان دارد زندگی آنان به طلاق بینجامد و با انگیزه برخورداری از یک فرزند، به چنین ازدواجی رضایت می‌دهند.

فشار جامعه روی دختران مجرد یکی دیگر از علل ازدواج آنان با پسران کوچکتر از خود است. دختر اگر سال‌های پایانی جوانی خود را طی کرده باشد به سبب مجرد ماندن، جامعه به او فشار می‌آورد؛ اما اگر ازدواج کند و حتی طلاق بگیرد، چنین فشاری را تجربه نمی‌کند؛ چرا که او پس از طلاق معمولا دارای شرایط کاری و مالی مطلوبی است و از این نظر دچار مشکل نمی‌شود.

هم دختر و هم پسر آگاه می باشند که امکان جدایی در چنین ازدواجی وجود دارد. به همین سبب دچار مشکلات روحی مانند مشکلاتی که زوجین جوان پس از طلاق دارند، نمی‌شوند؛ البته برای کودکانشان پذیرفتن جدایی پدر و مادرشان مشکل است. شاید ۵۰ سال آینده آنان به راحتی بتوانند با طلاق والدین‌شان کنار بیایند، ولی چنین شرایطی در حال حاضر در ایران حکم‌فرما نیست.

معمولا طبقه مرفه با چنین ازدواجی مشکل ندارد، معمولا چنین ازدواج‌هایی زمانی اتفاق می‌افتد که پسر طبقه اقتصادی پایین‌تری نسبت به دختر دارد. اما او پس از طلاق، به وضعیت اقتصادی مناسبی رسیده و می‌تواند با هر دختر دیگری ازدواج کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.