چرا پوتین به بایدن تبریک نگفت

رئیس جمهوری روسیه گفت، زمانی که او به جو بایدن پیروزی پیش‌بینی شده در انتخابات ریاست جمهوری را در بحبوجه امتناع ترامپ در پذیرش شکست تبریک نگفت، از سوی هیچ انگیزه نهانی هدایت نمی‌شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به شبکه روسیا ۱ گفت: تشریفات باید بر اساس شیوه‌های تعیین شده و استانداردهای قانونی دنبال شود. هیچ انگیزه یا چیز دیگری وجود ندارد که بتواند منجر به تخریب بیشتر روابط ما شود. این یک رویکرد کاملاً رسمی است.

رئیس جمهوری روسیه گفت، او رویکرد انتظار را دنبال کرده و منتظر است ماجراهای پسا انتخاباتی در ایالات متحده حل و فصل شوند.

پوتین با بیان اینکه احترام برابری برای بایدن و ترامپ قائل است، گفت: مساله این نیست که ما از شخصی خوشمان می‌آید یا خیر — خیلی ساده است ما منتظر پایان این رویارویی سیاسی داخلی هستیم. ما آماده‌ایم با هر شخصی که اعتماد مردم آمریکا را جلب کرده است، کار کنیم. اما اینکه اعتماد به چه شخصی رسیده است، یا باید از طریق اذعان یک طرف به پیروزی طرف دیگر باشد، یا اینکه نتایج نهایی انتخابات به نحوی قانونی و مشروع جمع‌بندی شوند.

ولادیمیر پوتین گفت، همه می‌دانند که سیستم انتخاباتی آمریکا اشکالاتی دارد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: کاملا مشهود است، برای همه در سراسر جهان مشخص است. از نظر من برای آمریکایی‌ها هم مشخص است که مشکلاتی در سیستم انتخاباتی آمریکا هست… یک نامزد که در این یا آن ایالت برنده شود، تمام آرای الکترال را به دست می‌آورد. به عنوان مثال ۲۰ رای وجود دارد. ۱۱ رای به دست می‌آوری اما همه ۲۰ رای را می‌گیری. اما ممکن است این باشد که تعداد رای‌دهندگان کمتری پشت این برگزینندگان هستند… آیا این دموکراتیک است؟ به اعتقاد من، سوال بسیار واضح است.

با این حال، او افزود که قصد “تحقیر” سیستم سیاسی یا سیستم انتخاباتی آمریکا را ندارد. پوتین یکشنبه به شبکه تلویزیونی روسیا ۱ گفت: خیلی وقت پیش این طور شد. یکی از همکاران آمریکایی سابقم می‌گفت که “ما به آن عادت کرده‌ایم.” این عمل شکل گرفته است. اینکه تغییر آن ضرورت دارد یا ندارد، به ما ارتباطی ندارد.

انتهای پیام  

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.