چرخش حسن روحانی از سخنان گذشته اش کلید خورده است؟

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

رئیس‌جمهور در کتاب دیپلماسی هسته‌ای و امنیت ملی می‌گوید: باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقاد کننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری  که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن انتقاد شدید از منتقدین توافقنامه ژنو، منتقدین را “عده‌ای سواد” خواند.

اینگونه انتقاد رئیس‌ جمهور از منتقدان در حالی صورت می‌گیرد که بازخوانی اندیشه حسن روحانی دربارهٔ انتقاد و منتقد گویای آن است که وی پیش از این عقیده دیگری در این باره اظهار داشته است.

حسن روحانی در فصل دوم کتاب “امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای”؛ صفحه ۶۹، می‌نویسد: در جمهوری اسلامی ایران گاهی تصمیمات جنبه حیثیتی پیدا می کند. فکر میکنیم اعتراف به هرگونه اشتباهی به معنای پذیرش شکست خواهد بود این یکی از بزرگترین اشکالات در نظام تصمیم گیری کشور است و متاسفانه هنوز در جامعه ما انتقاد، جایگاه خود را پیدا نکرده است.

حسن روحانی در کتاب خود تاکید می‌کند: فکر میکنیم وارد آوردن اشکال به یک تصمیم، مساوی با جهل و یا حتی خیانت تصمیم گیرنده است؛ در حالی که باید بپذیریم معمولاً تصمیمات با نقص و خطا همراه است.

وی می‌افزاید: اینکه بسیاری از قوانین مصوب به ناچار پس از چند ماه یا چند سال نیاز به اصلاح پیدا میکند، در بسیاری از موارد ناشی از مشکل تصمیم‌سازی و تصمیم گیری در تصویب قوانین است. باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقاد کننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه.

روحانی در کتاب مذکور تاکید می‌کند: تا به این نقطه نرسیم به ناچار باید شاهد ادامه تصمیمات اشتباه مسئولین باشیم. بزرگترین شجاعت پذیرش اشتباه و خطا از طرف مسئولان است. باید فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام را مدنظر قرار دهیم که فرمود: من در حدی نیستم که خطا نکنم. و یا از استماع نظرات دیگران بی نیاز باشم.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سعيد:

    زنده باد روحانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.