چرخ‌های صنعت‌خودور در‌ گل فرو رفته است

۲۱فروردین۱۳،

حسینی صدر:کیفیت در صنعت خودرو جایی ندارد

چرخ‌های صنعت‌خودور در‌ گل فرو رفته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت خودرو بعد از گذشت حدود ۳۵ سال از انقلاب همچنان درجا می زند، از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرد و گفت: از اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو گزارشی نداریم و این موضوع نیز از مسائلی است که در تحقیق و تفحص از خودروسازان مدنظر قرار داده می گردد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازخانه ملت،  موید حسینی صدر  با بیان اینکه وضعیت صنعت خودروی داخل از گلایه و انتقاد قبل است، افزود: صنعت خودرو در شرایط فعلی مانند مریضی می ماند که نیاز به جراحی و علاج دارد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی مدیران صنعت خودروسازی کشور ضعیف و کم توان می باشند که بعضا شاهد برخوردهای سلیقه ای و غیر مسئولانه و وعده های نادرست به مردم هستیم.

 وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی قابل تایید نیست، اظهار کرد: خودرویی که تازه از کارخانه خارج می آید با مشکل مواجه می گردد و در مجموع صنعت خودروسازی داخل وضعیت رضایت بخش و قابل تعریفی ندارد و سبب آن هم به حمایت های بی حساب و کتابی که در قبل از این صنعت شده است، افزایش تعرفه واردات خودرو، ایجاد بازار انحصاری برای تولید خودرو و رانت های متعددی که خودروسازان از آنها استفاده می کردند، بر می گردد.

حسینی صدر افزود: بعد از قبل حدود ۳۵ سال از انقلاب خودروسازی هیوندای کره  که هم سن صنعت خودروسازی ما است جهان را فتح می کند و ما همچنان در صنعت خودروسازی درجا می زنیم و مردم گاها می گویند«صد رحمت به پیکان ۱۳۴۵».

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به  تحقیق و تفحص از صنعت خودرو ادامه داد: تحقیق و تفحص از خودروسازان به زودی آغاز می گردد و این کمیته در صدد است تا عوامل دخیل در ضعف در صنعت خودروسازی را بررسی کند و امیدواریم تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی نتیجه خوبی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش دربارهٔ عدم اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو که در اواخر سال ۸۹ در مجلس به تصویب رسید تصریح کرد: از اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو گزارشی نداریم و این موضوع نیز از مسائلی است که در تحقیق و تفحص از خودروسازان مدنظر قرار داده می گردد.

چهارشنبه ۲۱ فروردین   ۱۲:۴۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.