چشمانی سالم و پیشگیری از انواع بیماری‌های چشمی

گردآوری توسط گروه سلامت ممتازنیوز

عوامل محیطی بسیاری سبب آسیب رسیدن به چشم می‌شوند. رعایت برخی نکات کوچک و به نظر کم اهمیت، تاثیر بسزایی در پیشگیری از انواع بیماری‌های چشمی و بهبود عملکرد آن دارد. در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

سبزیجات سبز

چشمانی سالم

مقدار زیادی از سبزیجات و میوه‌های سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سبزیجات و میوه‌ها، از ابتلا به آب مرواید و لکه زرد جلوگیری می‌کنند.

رژیم غذایی خود را با کلم‌پیچ، اسفناج، برگ شلغم، خربزه، کاهو و کلم بروکلی ضد ضربه کنید. همچنین خوردن کدو، ذرت، نخودفرنگی و کلم بروکسل را از یاد نبرید.

امگا۳

چشمانی سالم

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که نیمی از انسان‌ها، به اندازه کافی ماهی نمی‌خورند. طبق تحقیقات انجام شده در بنیاد قلب استرالیا، خوردن دو وعده ماهی در هفته ضروری است. ماهی سالمون، trevalla، mackerelو gemfishسرشار از اسیدهای جرب امگا۳ هستند که از لکه زرد و خشکی چشم پیشگیری می‌کنند.

استفاده از عینک آفتابی

چشمانی سالم

اشعه UV خورشید عمیقا به چشم نفوذ کرده و بجز ایجاد چین و چروک در اطراف چشم، سبب ایجاد آب مروارید و لکه زرد می‌شود. با استفاده از عینک آفتابی استاندارد و کلاه‌های لبه‌دار، می‌توان تا ۵۰ درصد از برخورد اشعه UVبا چشمان جلوگیری و محافظت کرد.

ترک سیگار

چشمانی سالم
طبق بررسی‌های انجام شده، آمار بدست آمده حاکی از آن است که افراد سیگاری ۴ برابر بیشتر شانس ابتلا به لکه زرد را نسبت به افراد غیرسیگاری و یا کسانی که سیگار را ترک کرده‌اند، دارا هستند.

میز کارتان را تغییر دهید

چشمانی سالم

اگر در طول روز بیشتر از دو ساعت به صفحه کامپیوتر خیره می‌شوید، برای جلوگیری از ابتلا به سندروم بینایی کامپیوتر باید کامپیوتر خود را در وضعیت مناسبی قرار دهید. برای دست‌یابی به موقعیت مناسب؛ مانیتور کامپیوتر خود را در راستای بازوان خود قرار دهید و روشنایی صفحه آن را متناسب با نور روز و شب تنظیم کنید. همچنین ساعات متوالی به کامپیوتر خود خیره نشوید و هر از گاهی به بهانه‌های مختلف از جای خود برخیزید.

بیشتر بخوابید

چشمانی سالم

در هنگام خواب، چشمان مشغول بازسازی و بهبود عملکرد خود هستند. کار کشیدن متوالی از چشمان سبب خشک شدن آن‌ها می‌شود. برای پیشگیری از این امر، ساعات مشخصی از روز را به استراحت اختصاص دهید و برای بهبود خواب خود، هنگام شب از مصرف کافئین خودداری کنید.

منبع : دکتر باقری

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


تغذیه سالم Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.