چشمه در رادیو قرآن جاری می‌شود

۲۱اردیبهشت،

«چشمه جاری» به مناسبت ولادت امام محمدباقر(ع) شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ ابوجعفر، امام محمدباقر علیه السلام پنجمین آفتابی است که بر افق پرنور امامت، جاودانه درخشید. زندگی پرنور و برکت آن حضرت، سراسر دانش و ارزش بود و از همین روی «باقرالعلوم»؛ یعنی شکافنده دشواری‌های دانش و گشاینده پیچیدگی‌های معرفت نامیده شد و در شب میلاد آن امام همام در برنامه “چشمه جاری” به کارشناسی حجت الاسلام وحیدی شخصیت علمی  آن بزرگوار بررسی می گردد.
در این برنامه با توجه به لقب آن حضرت با عنوان “باقر” و اینکه این لقبی است که حضرت رسول(ص)، آن را بر ایشان گذارده است روایت این نام که  از جابربن عبداللّه انصاری روایت شده که حضرت رسول (ص)فرمود: «ای جابر، امید است که تو در دنیا بمانی تا ملاقات کنی، فرزندی از اولاد حسین که او را محمد نامند. او علم دین را موشکافی می‌کند، پس هرگاه او را ملاقات کردی، سلام مرا به او برسان.» بیان می گردد و چرایی اینکه  به آن حضرت “باقر” می گفتند بررسی می گردد.
زندگانی امام محمدباقر(ع), کرامت‌های امام باقر علیه‌السلام, نصیحت‌ها و پندهای  حضرت و سیره عملی و رفتار اجتماعی آن حضرت از مواردی است که در این برنامه بیان می گردد.
گزارش مردمی, پخش فواصل شاد و مداحی های مرتبط, ارتباط با اماکن مقدس , کارشناسی, روایت و پخش تلاوت های  ناب از دیگربخش های برنامه “چشمه جاری” است.
«چشمه جاری » هدیه ای است از گروه مناسبت های ویژه شبکه رادیویی قرآن که سید مجید حسینی  به عنوان سردبیر و تهیه کننده برنامه در شب  میلاد امام محمدباقر(ع) آن را تقدیم  شنوندگان رادیو قرآن می کند.
علاقمندان می توانند شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۱۰ به مدت ۵۰ دقیقه شنونده این برنامه برروی موج اف ام ردیف ۱۰۰مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن باشند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.