چشم انداز توسعه صنعت گردشگری در ایران مثبت است

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ‘منوچهر جهانیان’ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اسپانیا با دکتر ‘طالب ریفائی’ دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد دیدار کرد.

در این نشست، جهانیان ضمن تشکر از تلاش های دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد در جهت توسعه صنعت گردشگری، برنامه های اجرا شده صنعت گردشگری ایران را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد، در برنامه های آتی گردشگری، ظرفیت ها و تجارب کشورهای منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری ضمن تاکید بر توسعه گردشگری داخلی، به لزوم اهمیت توسعه گردشگری خارجی و برنامه ریزی برای جذب ۵/۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۹۱ به ایران اشاره کرد و برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص از قبیل تسهیل در صدور روادید الکترونیکی، حضور فعال در برنامه های بین المللی، معرفی ظرفیت های گردشگری ایران به مردم جهان را در اهم فعالیت های صنعت گردشگری ایران دانست و خواستار گسترش روابط و همکاری های فنی و تخصصی ایران و سازمان جهانی جهانگردی شد.

طالب ریفائی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از برنامه های ایران برای توسعه صنعت گردشگری، آمادگی کامل خود و سازمان تحت مدیریت خویش را برای حمایت و گسترش برنامه های توسعه صنعت گردشگری ایران اعلام کرد.

وی افزود: امیدوارم در دوره جدید فعالیت های این سازمان با توجه به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و بکارگیری نیروهای کارآمد در بخش گردشگری و همچنین تعامل و همکاری های کشورهای منطقه شاهد توسعه چند جانبه و بین المللی و موثر ایران در تحقق چشم انداز جهانی صنعت گردشگری باشیم.

ریفائی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از تبادل اطلاعات و تجربیات کشورهای موفق در این عرصه و بکارگیری از موسسات مردم نهاد و بخش خصوصی و حضور اساتید و دانشگاهیان و استفاده از این ظرفیت برای ارتقای صنعت گردشگری ایران تاکید کرد.

در نود وسومین اجلاس سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد که از ۱۲ تا ۱۵ ژوئن در اسپانیا مقر سازمان جهانی جهانگردی در مادرید برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی و تأثیرگذار از میان بیش از ۷۰ کشور شرکت کننده در این اجلاس مورد قدردانی سازمان جهانی جهانگردی قرار گرفت.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۶۳۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.