چشم و هم‌چشمی‌، تعیین‌کننده قیمت‌!

۳۰اردیبهشت،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزایش جمعیت کلان شهر تهران روزبه روز به مشکلات این شهر می‌افزاید و علاوه بر کار و اشتغال، مهمترین مشکل، تامین “مسکن” عنوان می‌شود که متولی مسکن کشور وجود خانه‌های خالی و ساخت واحدهای مسکن مهر در نزدیکی شهرهای بزرگ را از جمله راه‌ حل‌های تامین مسکن عنوان می‌کند اما این پرسش مطرح است که چرا با وجود ۴۰۰ هزار خانه خالی و افزایش ساخت‌وسازها هنوز بسیاری از متقاضیان برای خرید و اجاره یک واحد آپارتمان با این مشکل مواجهند؟

فایل‌های املاک پر اما جیب متقاضیان خالی!

با سرزدن به بنگاه‌های املاک تهران،‌ افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید و اجاره خانه بیش از هر مورد دیگری به چشم می‌خورد. بعضی مشاوران املاک می‌گویند “فایل‌هایشان پراز آپارتمان‌های مختلف است اما یا متقاضی نیست یا قیمت‌ها به قدری بالاست که متقاضیان ترجیح می‌دهند در واحدی که مستقر می باشند بمانند و فکر جابه‌جایی به سرشان نزند”.

نزول حباب قیمتی مسکن در راه است

البته به اعتقاد اکثر مشاوران املاک این وضعیت طبیعی است و با پایان یافتن سال تحصیلی، آغاز فصل جابه‌جایی‌ رونق به بازار مسکن برمی‌گردد و قیمت خانه به ثبات می‌رسد.

برخی دیگر فصل بهار را پایان روزهای حبابی مسکن عنوان کرده و می‌گویند بالاخره این بلاتکلیفی قیمت‌ مسکن تمام شدنی است و حباب ایجاد شده مسکن همچون سال ۸۶ یکباره کم می‌شود و افزایش دوباره قیمت‌ها بعید است.

در گفت‌وگوی ایسنا با بعضی مشاوران املاک مناطق مختلف تهران مبنی بر تاثیر ساخت خانه‌های تازه بر قیمت خانه‌های قدیمی‌تر، آنها این روال در بازار مسکن را طبیعی دانسته و بعضی دیگر این مورد را قبول نداشته و معتقدند هر خانه‌ای ویژگی خود را دارد و نباید به دنبال افزایش قیمت‌ها، سودجویی مالکان رواج یابد.

این درحالی است که قیمت‌گذاری خانه‌های فروشی هیچ قاعده و چارچوبی ندارد و به صورت سلیقه‌ای و رقابتی با دیگر خانه‌های فروشی در محل صورت می‌گیرد که امید است چارچوب یا قاعده‌ای برای تعیین قیمت‌ هر خانه فروشی اعمال شود تا چشم و هم‌چشمی‌های قیمت‌گذاری از بازار مسکن چشم ببندد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.