چطور از صفر شروع کنید و پولدار شوید

گردآوری توسط گروه موفقیت ممتاز نیوز

چطور از صفر شروع کنید و پولدار شوید

وقتی در زندگی به خودم آمدم، به حال خودم تاسف می‌خوردم، چون پولی در بساط نداشتم و برایم این سوال مطرح بود که زندگی اصلا منصفانه نیست همواره می‌گفتم چرا بعضی‌ها ثروتمندند و بعضی‌ها فقیر! معتقد بودم تا پول نداشته باشید، نمی‌توانید درزندگی موفق شوید. بعد اتفاقاتی افتاد که زندگی‌ام را تغییر داد. به این نتیجه رسیدم که اغلب آدم‌های پولدار از صفر شروع کرده‌اند.

گرفتار زنجیر

دراوایل ۳۰ سالگی علیرغم موفقیت‌های کوتاه‌مدتم، هیچ‌وقت پولی نداشتم که با آن، بتوانم به استقلال مالی برسم. با خودم می‌گفتم همیشه قبض‌های بدهی بانک‌ها به‌قدری زیاد است که تا آخرین سکه‌های پولم را هم می‌بلعند. من همیشه بدهکار بودم و فکر این‌که زمانی به استقلال مالی برسم، یک لحظه هم به ذهنم نمی‌رسید. حتی اگر فرصت تجاری مهمی پیش برایم می‌آمد، کاری از دستم ساخته نبود و از آنجایی که پول نداشتم، آزادی هم نداشتم. من درزنجیر کار به بند کشیده شده بودم و نمی‌توانستم خودم را رها کنم. وقتی درباره موفقیت‌های مالی و میلیونرهای خودساخته شروع به مطالعه کردم، متوجه شدم تقریبا همه کسانی که دوروبرم هستند، به نوعی مدیون هستند. همه آنها دراغلب اوقات، نگران پول بوده‌اند و ایده ثروتمند شدن، برایشان رویایی درفاصله دور بوده که امکان به حقیقت پیوستنش بعید تقریبا بوده است ممکن است شما هم درهمین لحظه و همین شرایط باشید، ممکن است بدهی‌ها و قبض‌های شما، از دارایی‌ها و پول نقدتان بیشتر باشد.

آمار وحشتناک است

همه آمارها وحشتناک است و فقط تعداد کمی از مردم دررفاه هستند و تمام این موارد ۲ دلیل عمده دارد: این‌که آنها هرگز تصمیم نمی‌گیرند پول‌دار شوند، البته ممکن است آرزو کنند، امیدوار باشند و دعا کنند؛ اما هرگز تصمیم قاطعی نمی‌گیرند. دوم این‌که حتی اگر تصمیم بگیرند پولدار شوند، آن‌قدر وقت را هدر می‌دهند که فرصت‌شان تمام می‌شود. آنها همیشه برای به عقب انداختن کارهایشان توجیهی دارند.

۴ اقدامی که شما را ثروتمند می‌کند

اگر واقعا دوست دارید مشکلات‌تان تمام شود و شما هم پولدار شوید، به این ۴ نکته توجه کنید:

اولین قدم، میل و خواسته است. باید به اندازه کافی خواهان موفقیت مالی باشید تا برای رسیدن به آن معتقد شوید، باید بخواهید درکوتاه‌مدت از خودگذشتگی کنید تا دربلندمدت به استقلال مالی برسید. برای این‌که در زمینه مالی از صف بقیه جدا شوید، باید فعلا ارضای فوری را به عقب بیندازید و شروع به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید.

باید تصمیم بگیرید

دومین قدمی که مهم است، تصمیم‌گیری است. باید همین حالا تصمیم بگیرید و هرکاری را که لازم می‌دانید، برای رسیدن به استقلال مالی انجام دهید.‌ باید هربهایی که برای رسیدن به این موفقیت لازم است را بپردازید.

باید مصمم باشید

سومین عامل، داشتن عزم راسخ است. باید آن‌قدر بکوشید و ادامه دهید تا بتوانید به همه مشکلات غلبه کنید و به خواسته خود برسید. عزم راسخ و مداومت، شاید مهم‌ترین عامل برای موفقیت عالی و مشخص باشد.

شروع از صفر

اگر ایده پس‌انداز ۱۰ درصد از درآمد ماهانه شما برایتان باورکردنی یا امکان‌پذیر نیست، چه می‌توانید بکنید؟ باید شما هم به بقیه بپیوندید؟ اغلب مردم، نمی‌توانند با ۱۰ درصد پس‌انداز درآمدشان شروع کنند. بسیارخب شما چه می‌کنید؟ انسان موجود عادت است، خیلی زود می‌توانید با ۹۹ درصد درآمدتان زندگی و به آن عادت کنید. بعد از آن ۲درصد درآمدتان را پس‌انداز کنید و وقتی کاملا به این هم عادت کردید، به رقم‌های بعدی بروید تا به سطح ۱۰ درصد برسید.

لذت و درد

این مورد، یکی از موانع ذهنی مهم است که مانع می‌شود اشخاص علیرغم آنکه می‌دانند باید پس‌انداز کنند؛ ولی این کار را انجام نمی‌دهند. فقط بستگی به شرطی شدن در دوران کودکی دارد؛ وقتی بچه بودید پدرومادرتان شما را تشویق می‌کردند پو‌ل‌هایتان را پس‌انداز کنید؛ اما خرج کردن پول به معنای خرید شیرینی و شکلات و اسباب‌بازی بود. وقتی اینها را می‌خریدید لذت می‌بردید. دراین شرایط ایده پس‌انداز کردن، به معنای گذشتن از این لذت و رضایت بود بنابراین نسبت به پس‌انداز، برداشت منفی درشما ایجاد شد. هدف شما باید این باشد که برنامه‌ریزی ذهن نیمه‌هشیار خود را معکوس کنید تا دربرابر خرج پول و پس‌انداز آن، برداشت متفاوتی داشته باشید. باید بدانید داشتن پول درحساب پس‌انداز به معنای امنیت خاطر و دستمایه شادی و خوشبختی درمراحل دیگر زندگی است.

استراتژی داشته باشید

برای اغلب افراد تصور این‌که از حد استاندارد زندگی خود بکاهند دشوار است،. خیلی‌ها حاضر نیستند زندگی با تجمل کمتری داشته باشند؛ ولی دوست دارند درکنار آن، پولشان درحساب پس‌اندازشان افزایش یابد.

وقتی ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که باید با ۹۰ درصد یا حتی درصد کمتری از درآمد خود زندگی کنند، واکنش‌های منفی نشان می‌دهند. ممکن است صددرصد با این نظر موافق باشند؛ اما حاضر نباشند با استاندارد پایین‌تری زندگی کنند؛ اما می‌توان دربرابر این واکنش طبیعی درقبال پس‌انداز و انباشت پول، واکنش نشان داد. من اسم آن را استراتژی «گوه» گذاشته‌ام. ممکن است از خرج نکردن پولی که آن را دراختیار ندارید مشکلی نداشته باشید.

رای به این موضوع:


تی وی – موفقیت مالی و ثروت
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.