چطور با قالب‌های نازک صابون درست کنیم؟

۰۶م اسفند ،

مهارت‌های زندگی > فوت و فن– همشهری آنلاین- ندا شریف:
رنگ‌های مختلف، بافت‌های خاص، رایحه‌های دلپذیر و طراوت را ضمیمه صابون‌های دست‌ساز خود سازید.

با موادی مانند زنجبیل و بلغور جو، رایحه و بافت به صابون دهید.

روغن‌های ضروری بلسان، ترنج (با عطر جنگلی)، نعناع (ایجاد حسی خنک)، پرتقال (با عطر خاص)، اوکالیپتوس (دارای خاصیت درمانی) رایحه‌ای خاص به صابون می‌دهند.

سلیقه خود را با گذاشتن صابون داخل ظرف کوچک طرح‌دار به عنوان هدیه نشان دهید. دور آن نوار کاغذی گلاسه بپیچید و با روبان ساتن آن را تزیین کنید.

با قالب‌ها و کاترهای کیک و شیرینی می‌توانید شکل‌های زیبایی از صابون داشته باشید.

برای داشتن صابون‌هایی دالبر، از کاترهای بیسکوئیت استفاده کنید. به این ترتیب که مخلوط گلیسیرین را داخل تابه‌ای به ابعاد ۲۲٫۵x 22.5 سانتی‌متر بریزید و بگذارید سفت شود. صابون را از ظرف خارج آورید و برش بزنید.

برای داشتن صابون تخم‌مرغی شکل، از قالب مخصوص شکلات به شکل تخم‌مرغ استفاده کنید. نیمی از قالب را با گلیسیرین پر کنید. بگذارید ۲ ساعت ببندد. سپس از قالب درآورید. بقیه مخلوط را داخل نیمه دیگر قالب بریزید. صابون گرفته شده را فورا روی آن بگذارید. خط و فاصله ایجاد شده را با انگشت پر کنید.

می‌توانید صابون را داخل قالب‌های تارت نیز درست کنید.

اصول صابون‌سازی

فرایند ساخت صابون؛ ذوب کردن گلیسیرین، ترکیب با افزودنی‌ها و ریختن مایع داخل قالب است.

مات یا براق بودن صابون بستگی به نسبت گلیسیرین‌های مصرفی دارد.

برای داشتن صابونی شفاف از گلیسیرین بی‌رنگ و برای صابون مات از گلیسیرین سفید بیش‌تری استفاده کنید. در اینجا از ترکیب هر دو آن‌ها استفاده شده است.

ذوب

برای تعیین مقدار گلیسیرین لازم، قالب را با آب پر کنید سپس داخل پیمانه اندازه‌گیری بریزید.

گلیسیرین را با چاقوی کاردک مانند، به صورت تکه‌های ۱٫۵ سانتی‌متری خرد کنید. آن را داخل یک کاسه یا پیمانه اندازه‌گیری بلور داخل ماکروفر قرار دهید. روی آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. ۳۰ ثانیه ۳۰ ثانیه با حرارت متوسط تا زمان آب شدن (نجوشد) حرارت دهید.

همچنین می‌توانید از دو ظرف که داخل هم قرار می‌گیرند به عنوان ظرفی دوجداره استفاده کنید.

گلیسیرین را تا زمان نرم شدن حرارت دهید. با تماس یک قاشق، حباب‌های هوا را از بین ببرید. با یک خلال دندان رنگ غذا را اضافه کنید. تا رسیدن به رنگ دلخواه هم بزنید. ۱۵ ثانیه دیگر تا زمان یکنواخت شدن رنگ، آن را حرارت دهید. روغن ضروری (۴ یا ۵ قطره برای هر پیمانه گلیسیرین) و سایر افزودنی‌ها را اضافه کنید.

قالب‌ریزی

برای آغاز، قالب را با اسپری روغن گیاهی یا وازلین چرب کنید. صابون ذوب شده را داخل قالب بریزید سپس برای از بین رفتن حباب‌ها، الکل سفید را به صورت اسپری روی آن بپاشید. بگذارید ۲ ساعت سفت شود سپس از قالب درآورید.

در مورد قالب‌های نازک می‌توانید آن‌ها را ۲۰ دقیقه فریز کنید. قالب را برگردانید. صابون را با یک اهرم از کناره‌ها بلند کنید و ته قالب را فشار دهید. لبه‌های صابون را با چاقو تمیز کنید.

صابون

http://www.marthastewart.com


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.