چطور به بهترین وجه ممکن “سرمایه گذاری” کنیم؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سرمایه گذاری در اصل به معنای قرار دادن مبلغی در چیزی با انتظار سود در آن است سرمایه گذاری صرفا نیاز به مبالغ هنگفت ندارد با مبلغ اندکی هم میتوان سرمایه گذاری کرد چه بسا در طول سال ها همان سرمایه اندک چندین برابر شده و تبدیل به یک پشتوانه بزرگ شود.

گروه بازار باشگاه خبرنگاران، در این زمینه گردآوری کرده که اطلاعات مفیدی را در این زمینه ارائه می دهد.
 
۱-با انواع سرمایه گذاری ها آشنا شوید.

هر قدر که به عمر انسان افزوده میشود درک آن از زندگی بیشتر خواهد شد و پیچیدگی زندگی را بهتر درک خواهد کرد. شاید در قبل به فکر سرمایه گذاری های کلان بودید اما در حال حاضر امکانش را ندارید پس بهتر است در حال زندگی کنید و هر آنچه که در توان دارید برای سرمایه گذاری استفاده کنید. همه ی ما در مورد امکانات و ابزارهای مالی تا حدودی آشنایی داریم بنابراین همه میدانیم که سرمایه گذاری یعنی پشتوانه برای آینده مان؛ این سرمایه گذاری صرفا نیاز به هوش بالا ندارد.
 
۲-از همین الان برای دوران بازنشستگی خود برنامه ریزی داشته باشید.

همه ی کسانی که در طول سالیان کار کردند و ذخیره ای دارند میتوانند این ذخیره را سرمایه گذاری کنند. طرح های سرمایه گذاری بسیاری وجود دارد ساده ترین و بهترین آن پس انداز بخشی از حقوق ماهیانه است بسیار از اشخاص می باشند که تا به حال حتی به این سرمایه گذاری ساده نیاندیشیده اند. در این زمینه میتوانید با مدیر منابع انسانی مشورت کنید قطعا پس از سالها کار و تجربه حقوق درصدی افزایش می یابد پس این فرصت خوبی است تا سرمایه گذاری تان را دو برابر کنید حتی اگر در یک شرکت کوچک مشغول به کار میباشید می توانید بخشی از سهام آن را خریداری کنید.
 
۳-همیشه اگر از بورس استفاده میکنید ترجیحا ریسک نکنید.

خیلی اوقات پیش می آید که با سرمایه گذری در بورس همان مبلغی را که داشتید هم از دست میدهید و سهام رشدی نمیکند و افزایش نمی یابد. سهام برای سرمایه گذاری جانبی خوب است زیرا در فصول مختلف تغییر قیمت بسیاری دارد و بسیار ریسک پذیر است. شما برای یک سرمایه گذاری امن در بورس باید طولانی مدت به پول تان دست نزنید تا پول تان چندین برابر شود. کافیست نگاهی به اصول شرکت یا سازمانی که در آن کار میکنید بیاندازید چه چیزی بیش از همه در طول سالیان متوالی افزایش می یابد روی همان سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری میتواند روی محصولات، کالاها و یا صنعت باشد. در انتخاب سهام در بورس دقت کنید روزانه قیمت سهام ها متفاوت است ولی بعضی از آنان صعودی می باشند و پول تان را چندین برابر میکنند. به طور مثال ببینید سرمایه داران بیشتر چه نوع سهامی را میخرند شما هم با همان مبلغ کم میتوانید آن سهام ها را بخرید تا ریسک کمتری کنید و در ضمن تمام پول تان را در بورس سرمایه گذاری نکنید همیشه مبلغ کمی را برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنید تا اگر سهام تان کاهش قیمت داشت ضرر نکنید.
 
۴-بیمه را فراموش نکنید.

افراد باهوش معمولا بیمه را به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی میکنند هیچ کس نمیتواند پیش بینی کند که در آینده به چه مقدار پول نیاز خواهد داشت ممکن است خدایی نکرده مورد بسیار فوری برای هزینه‌های درمانی داشته باشید بیمه در این موقعیت به شما کمک میکند تا بحران مالی را با موفقیت پشت سر بگذارید. با خانواده مشورت کنید که از انواع بیمه ها استفاده کنید تا در شرایط اضطراری از آن ها کمک بگیرید به طور مثال

*بیمه عمر
*بیمه بهداشت و درمان(بیماری، درمانی و…)
*بیمه حوادث( سیل، زلزله، آتش سوزی و…)
*بیمه سرپرست خانواده

۵-صندوق های بازنشستگی معمولا وام های متناسب با سوابق کاری میدهند

که میتوانند به عنوان سرمایه گذاری یا هزینه های جانبی هم استفاده شوند حتما با یک مشاور مالی در این زمینه مشورت کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.