چطور سبزیجات را کبابی کنیم

گردآوری توسط گروه آشپزی ممتازنیوز

ممتاز نیوز به نقل از برترین ها : کباب کردن سبزیجات در فر باعث می شود تا حالت کاراملی پیدا کنند، بیرون آنها برشته و داخلشان آب‌دار بماند و طعم خود را حفظ کنند. این روش برای تهیه و پخت سبزیجات هم برای دونفر و هم برای گروهی از مهمانان مناسب است و بهترین مزیت آن این است که سالم و بدون روغن و چربی است.

برای آشنایی با روش کباب کردن سبزیجات به بهترین شکل ممکن با ما همراه باشید.

سبزیجات دلخواه را انتخاب کنید

بسیاری از سبزیجات را می توان کبابی کرد و از طعم دودی آنها به جای چرب و روغنی بودنشان لذت برد. از جمله این سبزیجات می وان به پیاز، سیب زمینی، هویج و دیگر سبزیجات ریشه ای اشاره کرد. البته سبزیجاتی همچون نخود فرنگی، کلم بروکلی و دیگر سبزیجات سبز برای کباب کردن چندان مناسب نیستند زیرا پوست سبز آنها می سوزد و دانه های میانی پخته نمی شوند. بهترین روش برای کباب کردن سبزیجات این است که از انواع رنگی استفاده کنید تا پخته و خوش رنگ و شکل باشند.

روش کباب کردن

فر را با دمای ۲۳۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. سبزیجات باید در دمای بالا کبابی شوند تا ترد بودن و حالت کاراملی خود را حفظ کنند. اگر دمای فر کم باشد، سبزیجات بیش از اندازه پخته می شوند و دیگر به آن رنگ طلایی و برشته دلخواه نمی رسند.

چطور سبزیجات را کبابی کنیم کباب کردن سبزیجات,سبزیجات کبابی,آشپزی

بهرین ظرف برای برشته کردن سبزیجات، تابه یا ظرف مستطیلی مقاوم در برابر حرارت با اندازه  ۳۳x23x5 سانتی متر  است اما می توانید آنها را روی سینی تا توری فر نیز بچینید. برای اینکه این کار تمیز انجام شود و شیره سبزیجات نچکد و داخل فر را کثیف نکند، یک لایه ورقه آلومینیومی کف آن پهن کنید.

در نظر داشته باشید که نباید ظرف یا سینی را مملو از سبزیجات کنید زیرا به جای برشته شدن، بخار پز می شوند و دیگر ترد نیستند. اگر دوست داشته باشید، می توانید در کنار سبزیجات دلخواه یک کله سیر با پوست، آویشن تازه و رزماری نیز قرار دهید.

برای اینکه سبزیجات بی طعم و مزه نباشند، داخل روغن کمی نمک و فلفل بزنید و آنها را روی سبزیجات بمالید. یا آنها را تا خام هستند داخل کاسه بریزید، نمک و فلفل و هر ادویه ای که دوست دارید را به همراه کمی روغن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد روغنی و مزه دار شوند. حتی می توانید سیر رنده کنید و به همراه سبزیجات معطر به سبزیجات خام اضافه کنید تا طعم دلخواه به دست بیاید.

بدون اینکه روی سبزیجات را بپوشانید، به مدت ۳۰ دقیقه آنها را داخل فر برشته کنید. سینی فر را خارج کنید، سبزیجات را جابه جا کنید و هم بزنید و دوباره به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا برشته و طلایی شوند. زمان پخته آنها به سلیقه و ذائقه شما و نوع سبزیجاتی که انتخاب کرده اید، بستگی دارد.

در پایین انواع سبزیجات، روش آماده سازی و زمان تهیه آنها در دمای ۲۳۵ درجه سانتی گراد را ذکر کرده ایم تا برشته، کاراملی و کاملا ترد و پخته شوند.


خبرخوان های ممتاز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.