چطور فرزندانتان را به کلاس ورزش ببرید

گردآوری شده توسط مجله خانواده ممتاز نیوز

ورزش یکی از بهترین روش های سالم و سرحال نگه داشتن کودکان است. اتفاقی که سبب می گردد فرزند شما، نه دچار اضافه وزن و مشکلات آن شود و نه گرفتار خانه نشینی و افسردگی…

ورزش یکی از بهترین روش های سالم و سرحال نگه داشتن کودکان است. اتفاقی که سبب می گردد فرزند شما، نه دچار اضافه وزن و مشکلات آن شود و نه گرفتار خانه نشینی و افسردگی…

با آموزش ورزش های مختلف و شرکت در کلاس های ورزشی، فرزندان شما هم مهارت بدنی به دست می آورند و هم یاد می گیرند توانایی های خود را بشناسند و از آنها استفاده کنند، اما با تمام این خوبی ها، همیشه موارد و اصولی است که برای ورزش فرزندانتان باید به آنها دقت کنید و دربارهٔ شان بدانید.

مهارت ها را بشناسید. قبل از اینکه فرزندتان را در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید، به مهارت ها و علایق او توجه کنید. برای کودکی که افزایش وزن دارد، ثبت نام در کلاسی مثل شنا بسیار بهتر از بسکتبال است و کودکی که به فوتبال علاقه مند است، نباید به زور به کلاس ژیمناستیک ببرید. حواستان به روحیات فرزندتان هم باشد. به طور مثال اگر احساس می کنید در برقراری ارتباط با همسن و سالانش مشکل دارد، نام او را در یک کلاس ورزش گروهی بنویسید و دربارهٔ این مشکل با مربی اش صحبت کنید تا آرام آرام حین ورزش آموزش اجتماعی هم بگیرد.

از ایمنی کودکتان مطمئن شوید . قبل از ثبت نام، حواستان به رعایت موارد ایمنی باشد. سری به کلاس بزنید و ببینید از چه وسایلی برای آموزش استفاده می گردد و آیا فرزندتان در حین ورزش ایمن است یا نه چون آسیب های ورزشی در کودکی، می تواند صدمه روانی و جسمی بسیاری تا آخر عمر برجا بگذارد. به رفتار مربی هم دقت کنید و ببینید که آیا حواسش به نکته های ایمنی است یا نه.

مربی متخصص انتخاب کنید. انتخاب مربی، یکی از مهم ترین انتخاب هاست. باید حواستان به او باشد. قبل از آغاز کلاس ها با مربی آشنا شوید، با اوصحبت کنید و سعی کنید متوجه شوید چقدر دربارهٔ بچه ها می داند، چطور با آنها ارتباط برقرار می کند، آیا حواسش به تفاوت کودکان و رفتار با آنها هست یا نه و. . . با مربی فرزندتان حرف بزنید و ببینید به اندازه خودتان مراقب رعایت نکته های ایمنی است یا نه. علاوه بر این، مطمئن شوید کمک های اولیه و مراقبت های اورژانسی را هم بلد است.

فرزندتان را تجهیز کنید. لباس ها و وسایل ورزشی مورد نیاز فرزندتان به همان اندازه ورزش، مهم است. برای خرید وسایل با مربی اش مشورت کنید و جنس نامرغوب نخرید. گاهی همین وسایل نامرغوب صدمه های جسمانی ای به کودک وارد می کنند که ممکن است او را برای مدتی از ورزش محروم کند.

کمک کنید تا بدنش گرم شود. قبل از کلاس ورزش به فرزندتان کمک کنید بدنش را گرم کند تا از آسیب های عضلانی که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کنید. برای این کار می توانید او را پیاده و با قدم هایی تندتر از حد معمول به کلاس ببرید یا قبل از آغاز کلاس با او حرکات کششی را انجام دهید.

اطلاعات بدهید. قبل از اینکه فرزندتان را در کلاسی ثبت نام کنید، به او دربارهٔ ورزشی که انتخاب کرده، اطلاعات کافی دهید. فیلم های ورزشی برایش نمایش دهید یا او را به ورزشگاه ببرید تا با آن ورزش آشنا و حرکاتش را بشناسد.

مجبورش نکنید. اگر بعد از یکی دو جلسه، احساس کردید فرزندتان این ورزش را دوست ندارد یا انجام حرکات آن برایش سخت است، او را به ادامه کلاس مجبور نکنید. توانایی انجام حرکات ورزشی در هر کودکی متفاوت است و گاهی به ۲ ماه زمان نیاز است تا کسی به رشد عقلانی و جسمانی برای یادگیری آن ورزش برسد.

به دردهای جسمانی اهمیت دهید. در روزهایی که فرزندتان ورزش می کند، حواستان به دردهای جسمانی او باشد و از شکایت هایش ساده نگذرید. اگر از پادرد حرف می زند، ۲۴ ساعت مراقب او باشید و اگر مشکل حل نشد، به پزشک مراجعه کنید.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.