چطور مواد غذایی را سالم نگه داریم؟

۳۰م دیماه ،

چند راه حل ساده می تواند از هدر رفتن این مواد غذایی مفید جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛‌ اگر یخچال تان دماسنج ندارد یک دماسنج یخچال بخرید.
مواد غذایی باید در دمای بین ۳.۵ تا ۴ درجه سانتیگراد (۳۵ تا ۴۰ درجه فارنهایت ) نگهداری شوند تا تازه بمانند اما قابلیت تنظیم دما در اغلب یخچالها محدود است و ما معمولا” فقط می توانیم بین دو گزینه سرد و سردترین یکی را انتخاب کنیم ، علاوه بر این ، دمای تعیین شده برای این دو گزینه در یخچالهای مختلف متفاوت است. از دماسنجهایی استفاده کنید که به دیواره داخلی و یا روی یک از قفسه ها نصب می شوند.”

روی ظروف حاوی مواد غذایی برچسب بچسبانید
یک راه حل ساده برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی این است که روی ظروف آنها یک برچسب بچسبانید و تاریخی که پلمپ آنها را باز کرده اید را بنویسید.

به محل قرار دادن مواد غذایی در داخل یخچالتان دقت کنید
طبقه بالای یخچال معمولا” نسبت به طبقات پائینی دمای بیشتری دارد پس موادی که قرار است مدت بیشتری در یخچال بمانند و به سرمای بیشتری احتیاج دارند را در این طبقه قرار ندهید.

 گوشتها را باید در بالا ترین طبقه یخچال که معمولا” سردترین نقطه یخچال است قرار دهید. شیر را در جایی قرار دهید که دمای مناسبی داشته باشد ، قراردادن شیر در طبقه های روی درب یخچال کار درستی نیست زیرا این طبقات به اندازی کافی سرد نیستند.

از سیبها در یک بخش مجزا نگهداری کنید و مواد غذایی دیگر را در کنار آن قرار ندهید زیرا سیب ها یک گاز طبیعی از خود منتشر می کنند که می تواند مواد غذایی دیگر را فاسد و خراب کند.

غذاهای باقیمانده از وعده های غذایی را منجمد کنید.

نگهداری و استفاده به موقع از غذاهایی که از یک شام مفصل باقی مانده است کار سختی است اما اگر به درستی آنها را جمع آوری و نگهداری کنید می توانید درست و به موقع از آنها استفاده کنید ، بعضی غذاهای پخته شده ۴ روز در یخچال سالم می مانند اما بعضی مواد غذایی مثل گوشت و سالادها زودتر فاسد می شوند و معمولا” فقط ۳ روز سالم می مانند. اگر قصد ندارید غذاهای باقیمانده را ظرف این مدت مصرف کنید آنها را منجمد کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.