چقدر بنزین به‌کار‌ت‌های سوخت واریز شد؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 چقدر بنزین به‌کار‌ت‌های سوخت واریز شد؟

چقدر بنزین به‌کار‌ت‌های سوخت واریز شد؟

پرشین خودرو: پس از اعلام نرخ جدید بنزین و واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بیش از ۸۰۲ میلیون لیتر بنزین به کارت‌های سوخت مصرف‌کنندگان وسایل نقلیه شخصی و موتوری واریز شد.

به گزارش ممتازنیوز، با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و اعلام نرخ نهایی سوخت از سوی دولت در نهایت سهمیه اردیبهشت‌ماه برای ۱۹ میلیون کارت سوخت فعال در کشور واریز شد.
بر اساس اطلاعات بدست آمده در اردیبهشت‌ماه جاری از میان ۱۹ میلیون کارت سوخت فعال در کشور،‌ ۱۱ و نیم میلیون کارت سوخت مربوط به وسایل نقلیه شخصی و چهار و نیم میلیون کارت سوخت مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است. بر این اساس سه میلیون کارت باقی ‌مانده از این ۱۹ میلیون کارت مربوط به حمل و نقل عمومی است.
بر اساس سهمیه بندی بنزین مشخص شده برای هر وسیله شخصی ماهانه ۶۰ لیتر بنزین و برای هر موتور سیکلت‌ ماهانه ۲۵ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است.
بر اساس واریز سهمیه ۶۰ لیتری به هر وسیله شخصی،‌ هر ماه حدود ۶۹۰ میلیون لیتر بنزین به کارت سوخت صاحبان کارت‌ها واریز می‌شود و برای چهار و نیم میلیون موتور سیکلت موجود در کشور نیز هر ماه حدود ۱۱۲ و نیم میلیون لیتر بنزین اختصاص می‌یابد.
بر اساس محاسبات صورت گرفته این دو گروه مصرف کننده که کارت‌های آن‌ها به ۱۶ میلیون عدد می‌رسد،‌ ماهانه حدود ۸۰۲٫۵ میلیون لیتر بنزین واریز می‌شود.
به گزارش ایسنا، گفته می‌شود تا سال گذشته تعداد کارت‌های سوخت موجود و فعال در کشور که هر ماهه بنزین دریافت می‌کردند به ۲۴ میلیون کارت می‌رسید،‌ اما با اقدامات اصلاحی و طرح ساماندهی کارت‌های سوخت در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و شناسایی برخی موتورسیکلت‌ها و وسایل فاقد کارت و فرسوده برخی کارت‌های سوخت ابطال شد و در نهایت امسال تعداد کارت‌های سوخت فعال در کشور به ۱۹ میلیون کارت رسیده است.
در حال حاضر سهمیه اردیبهشت‌ماه وسایل نقلیه به کارت‌های آن‌ها واریز شده که در این میان سهمیه تاکسی‌ها ۵۲۰ لیتر، سهمیه وسایل نقلیه شخصی ۶۰ لیتر در ماه و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر در ماه است.
گفته می‌شود با توجه به مشخص شدن قیمت بنزین در پنجم اردیبهشت‌ماه، سهمیه چهار روز ابتدایی این ماه با بنزین ۴۰۰ تومانی و سهمیه ۲۶ روز باقی‌مانده با همان نرخ۷۰۰ تومانی تعیین شده واریز شده‌است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.