چقدر ثروت برای شاد بودن کافی است؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: نتایج یک تحقیق که توسط برنده ی نوبل اقتصاد انجام شده، نشان می دهد که درآمد بیشتر تا سطح مشخصی می تواند برای فرد خوشحالی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

به گزارش ممتازنیوز، تحقیقی که توسط محققان دانشگاه پرینستون آمریکا انجام شده نشان می دهد که میزان درآمد و میزان شادی افراد تا سقف مشخصی از درآمد رابطه ای مثبت دارند و پس از آن کسب درآمد بیشتر چندان باعث افزایش خوشحالی فرد نمی شود و عوامل دیگری نقش پررنگ تری در شادی افراد بازی می کنند.

بنابر نتایج این تحقیق که در آن ۴۵۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفته اند، افرادی که درآمدی کمتر از ۷۵ هزار دلار در سال دارند اگر درآمد آن ها افزایش یابد به میزان قابل توجهی در زندگی روزمره احساس بهتری خواهند یافت اما برای مثال اگر درآمد فردی از ۷۵ هزار دلار در سال به ۱۵۰ هزار دلار در سال افزایش پیدا کند، اگرچه این فرد احساس بهتری نسبت به عملکرد خود پیدا خواهد کرد اما میزان شادتر بودن او در زندگی روزمره تغییر محسوسی نخواهد کرد.

دو اقتصاددان به نام های دانیل کاهنمن، برنده نوبل اقتصاد سال ۲۰۰۲، و آنگوس دیتون این تحقیق را انجام داده اند و نتیجه گرفته اند که پول زمانی به میزان قابل توجهی باعث افزایش سطح خوشحالی افراد می شود که نیازهای ضروری زندگی مانند مسکن را برطرف کند.

در واقع بنابر ادعای این اقتصاددانان دانشگاه پرینستون، افرادی که درآمد پایینی دارند در زندگی احساس «فلاکت» بیشتری می کنند در حالی که با افزایش سطح درآمد این احساس ناخوشایند برطرف شده و سطح شادی فرد افزایش می یابد. گفتنی است که این تحقیق تنها در مورد اقتصاد آمریکا انجام شده است، اقتصادی که درآمد سرانه در آن معادل ۵۳ هزار دلار در سال است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.