چمران:تغییرات طرح تفصیلی تهران براساس مطالعه نبوده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : تغییرات ایجاد شده در طرح تفصیلی شهر تهران بر اساس مطالعه نبوده است .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی  خبر ،‌ چمران در جلسه امروز شورا افزود : این طرح مبانی علمی دارد و براساس این مبانی شکل گرفت ولی در مراحل پایانی تصویب ، تغییرات و پیشنهادهای عجیب و غریبی در طرح داده شد که با ان موافق نبودیم و این تغییر از روی مطالعه نبود .
وی گفت : اگر در طرح مشکلاتی است باید مروری بر ان داشته باشیم و اشتباهات ان  احصا و در کمیسیون ماده پنج بررسی و اصلاح شود .
ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه ضمن انتقاد از بعضی تغییرات ایجاد شده در طرح تفصیلی شهر تهران افزود : در یک نشست کل محاسبات طرح تفصیلی را iبه هم  ریختند و این اتفاق درست نبود.
وی اضافه نمود: همان موقع نامه ای نوشتیم که بازنگری جدی در این تغییرات iبه خصوص در مناطق یک ،  ۲ ، ۳ و ۵  صورت گیرد.
ابتکار ضمن تاکید بر حساس بودن بحث جمعیت پذیری شهر تهران  گفت : باید iبه ساخت و ساز ها و تراکم در مناطق یک ، ۲۲ و ۲۱  توجه جدی شود .
وی گفت : هم اکنون میزان جمعیت پذیری منطقه ۲۲ بیش از ۷۵۰ هزار نفر است که این اتفاقات با توجه iبه ظرفیت زیست محیطی این مناطق باید جدی گرفته شود و باید iبه ان حساس بود .
شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز گفت : تغییراتی که در طرح تفصیلی شهر تهران اعمال شد ظلم iبه شهر است.
وی افزود :متاسفانه شاهد اتفاقاتی در اجرای این طرح هستیم که نباید بیفتد و دولت ، وزارت کشور و شهرداری با هم هماهنگ شدند و تغییراتی در این طرح ایجاد نمودند که ظلم iبه شهر شد.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران  تصریح نمود  : این گونه اقدامات iبه حساب شورا گذاشته می گردد چرا که مشکلات ان در شش هفت سال اینده خود را نشان می دهد .
شکیب افزود : هم اکنون با توجه iبه بعضی اقدامات صورت گرفته در این خصوص ، جای پارک در کوچه پس کوچه های شهر نمی باشد و ناهنجاری های  اجتماعی بسیاری از این وضع ایجاد شده و لازم است که طرح تفصیلی مجددا iبه شورا برگردد و بررسی مجدد شود.
این عضو شورای شهر گفت : دوران مدیریت ما پایان می یابد ولی این iبه نام ما همه
می شود ، چیزی که الان تصویب شده است در نگاه دولت برای کاهش قیمت مسکن است و شهرداری هم نگاه درامدی iبه ان دارد.
وی افزود : درخواست دارم این طرح در شورا ارزیابی مجدد شود .
 

IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.