چمران: آمریکا و اسراییل غاصب، سعی در به تاخیرانداختن بیداری اسلامی دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘مهدی چمران’ افزود: بیداری اسلامی، آمریکا و متحدانش بویژه اسراییل غاصب را به ستوه آورده و سعی آنها براین است تا به هرگونه ای بتوانند با فریب ها و توطئه هایشان این جنبش ، بیداری و انقلاب را هرچند کوتاه مدت به تاخیر بیاندازند.

این مقام مسوول در شورای شهر تهران با بیان اینکه هر روز در مصر و تونس توطئه ای جدید مقابل مردم مسلمان قد علم می کند اظهار داشت: در یمن و بحرین ملت هنوز در گیر و دار حکام مستبداند که امیدواریم این انقلاب ها بویژه در بحرین مظلوم به بار بنشیند.

چمران گفت: بیداری اسلامی ، بدون شک از انقلاب اسلامی ایران نشات ، قدرت و فکر گرفت گرچه بیش از ۳۰ سال طول کشید تا بتواند به دیگر جوامع مسلمان رسوخ کند ولی ما منتظریم که همه کشورهای اسلامی به این انقلاب اسلامی روی آورند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: دلیل اینکه لبنان به عنوان نخستین کشور مسلمان توانست مقابل اسراییل غاصب و متحدانش بیاستد این که هشت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شخصی مثل دکتر چمران در کنار امام موسی صدر نهال مقاومت را غرس کردند، با پیروزی انقلاب ایران این نهال شکوفا تر شد و ما ثمر آن را در پیروزی حزب الله و شیعیان لبنان در جنگ ۳۳ روزه دیدیم.

چمران با یادآوری اینکه آن زمان لبنان مملو از کاباره ها و مظاهر فساد و به پاریس خاورمیانه معروف بود و شهید چمران هم نه از ایران و قم بلکه بعد از ۱۴ سال اقامت در آمریکا به لبنان رفت به نقل بخشی از سخنان شهید مصطفی چمران در بدو ورود به لبنان خطاب به شیعیان این کشور اشاره کرد.

در سخنان شهید چمران آمده است: ای شیعیان حسین من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آورده ام که حل کننده همه مشکلات است بشارتی که جبر تاریخ را در برابر اراده آهنین ما تسلیم می کند بشارتی که راه بسته ما را به سوی آسمان ها می گشاید، بشارتی که خورشیدوار طوفان ظلمت را محو و طاغوت ها را سرنگون می کند.بشارت خیر، بشارت پیروزی و وصل به معشوق و این بشارت ، شهادت است.

من پیشاپیش شما پرچم شهادت را به دوش می کشم و هرکس که به راه حسین معتقد است می تواند مرا دنبال کند. من تصمیم گرفته ام درمقابل اسراییل بایستم حتی با مشت علیه تانک و توپ او.به اسرایل بفهمانم که برای همیشه در تاریخ رو سیاهش خواهیم کرد.مطمئنم که پیروزی و نجات شما نیز در پیروی راه حسین است و بس.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: رژ‍‍یم غاصب اسراییل بلندی های جولان را گرفت تا شیعیان را تحت سیطره خود نگه دارد ، چمران همراه ۴۵ نفر از همین شیعیان با سلاح اندک و سبک به تانک های اسراییل حمله برد و برای اولین بار در تاریخ تانک های اسراییلی را به آتش کشیدند و از جنوب لبنان بیرون فرستاندند متاسفانه این پیروزی در تاریخ مکتوم مانده است اما مرحوم حاج احمد خمینی که با چمران در لبنان دیدار داشت در کنار این تانک ها عکس هایی به یادگار گرفته که سند موجود است.

چمران ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس نیز با همین سلاح شهادت به دست آمد.

ناطق پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ادامه داد: فلسطینیان هم بعد از سالها مبارزه پشت سر یاسر عرفات و دیگران راه به جایی نیافتند، سپس راه شهادت و حسین(ع) را در پیش گرفتند و دیدیم که در جنگ ۲۲ روزه چگونه به پیروزی دست رسیدند.

چمران که در آستانه واقعه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران او در واقعه بمب گذاری سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی سخن می گفت افزود: به بهای خون پاک این شهیدان است که امروز با صلابت و اقتدار در مقابل استکار جهانی ایستاده ایم و امیدوارم با امکانات خوب علمی که داریم به پیش رویم و ایرانی آباد و آزاد بسازیم و به دست صاحب آن مهدی موعود بسپاریم.

شهید مصطفی چمران از فعالان مذهبی پیش از انقلاب اسلامی است که پس از اخذ مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما از دانشگاه های تگزاس و برکلی آمریکا به مصر و لبنان رفته و مبارزات چریکی را آموخته و تداوم داد.وی پس از انقلاب اسلامی ایران به معاونت نخست وزیر دولت موقت، وزارت دفاع ،نمایندگی امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منصوب شد. چمران نماینده مردم تهران در دور نخست مجلس شورای اسلامی بود اما با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنگ شد و ستاد جنگ های نامنظم را تشکیل داد و سرانجام در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در جبهه دهلاویه به شهادت رسید.

۱۸۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۲۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.