چند بانک بزرگ آمریکایی کمبود سرمایه دارند

۱۶م اسفند ،

بینا- چند بانک بزرگ آمریکا با کمبود سرمایه لازم برای مقاومت در برابر رکود عمیق و فشارهای مالی مواجه اند.
به گزارش بینا، به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت: گرچه ارزیابی سالانه بانک مرکزی آمریکا در مورد نحوه مقاومت بزرگترین گروه های مالی در برابر یک بحران مالی شدید نتیجه ای مثبت برای اکثر بانکهای آمریکا داشت، گروه های مالی مانند گلدمن ساکس و مورگان استنلی طبق معیارهای ارزیابی بانک مرکزی آمریکا چندان سالم به نظر نمی رسند.
در این ارزیابی که روز پنج شنبه نتایج آن انتشار یافت، سطح سرمایه هجده نهاد مالی مورد بررسی قرار گرفت و گروه مالی الِی فایننشال فاقد حداقل سطح سرمایه برای مقابله با یک سناریوی فرضی رکود عمیق جهانی و شوک به بازارهای مالی تشخیص داده شد. همچنین لگدمن ساکس یکی از گروههای مالی ضعیف تر در وال استریت اعلام شد.
نتیجه مثبت ارزیابی توان بانکها در برابر فشارهای مالی می تواند زمینه را برای افزایش سود سهام و بازخرید سهام بانکها فراهم سازد. با انتشار یافتن نتایج این گزارش، سیتی گروپ با اطمینان از عملکرد خود از یک طرح یک میلیارد و دویست میلیون دلاری بازخرید سهام طی دوازده ماه آینده خبر داد.
اما طبق ارزیابی بانک مرکزی آمریکا، گلدمن ساکس در عمق یک بحران فرضی بیست میلیارد دلار متضرر خواهد شد و نسبت سرمایه اصلی آن در برابر دارایی های پرخطر به پنج و هشت دهم درصد و سرمایه مورگان استنلی به پنج و هفت دهم در صد سقوط خواهد کرد.
تحلیلگران مرکز اعتبارسنجی کردیت سوئیس این نسبت را در مورد گلدمن ساکس در پایین ترین سطح حدود هفت و سه دهم درصد پیش بینی می کردند. این رقم در مورد بانک آمریکا شش و هشت دهم درصد، جی پی مورگان شش و سه دهم درصد و ولز فارگو هفت درصد برآورد می گردد.
الِی فایننشال که زمانی بخشی از جنرال موتورز بود، در این ارزیابی نسبت سرمایه اصلی آن به سرمایه های پرخطر به یک و نیم درصد سقوط کرد.
تفاوت نتایج مبتنی بر معیارهای بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی توان مقاومت بانک ها در برابر فشارهای مالی با نتایج مبتنی بر معیارهای بانک ها احتمالا سوالاتی را برای تنظیم کنندگان مقررات به هنگام تصمیم گیری دربارهٔ میزان سرمایه ای که بانک ها مجازند به سهامداران شان باز گردانند، مطرح می سازد.
بانک مرکزی آمریکا با استفاده از معیارهای سنجش مقاومت مالی، هفته آینده رسما اعلام خواهد کرد آیا بانکها مجاز به بازگرداندن میلیاردها دلار به سهام داران خواهند بود یا نه. گرچه بانکها بر اساس گزارش روز پنجشنبه بانک مرکزی اطلاعات مقدماتی را دریافت کردند، تا قبل از اعلام رسمی بانک مرکزی فرصت دارند در درخواستهای شان برای بازگردان سرمایه تجدید نظر کنند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.