چند تریلیون “سیکادا” پس از ۱۷ سال از زیر زمین بیرون می‌آیند!

به نظر می‌رسد که چندین تریلیون حشره “سیکادا”(زنجره‌وار) پس از ۱۷ سال در حال بیرون آمدن از زیر زمین هستند، اما این اتفاق آنچنان که به نظر می‌رسد، ترسناک نیست.

به گزارش ممتازنیوز و به نقل از آی‌ای، یک گزارش منتشر شده توسط آسوشیتدپرس توضیح می‌دهد که چندین تریلیون حشره از نژاد خاصی از سیکاداهای دوره‌ای به نام “برود ایکس”(Brood X) در حالی که ۱۷ سال را زیر زمین گذرانده‌اند، در حال بیرون آمدن هستند.

بنابراین گزارش، طی روزها و هفته‌های آینده تعداد زیادی از این حشرات به طول یک اینچ از زیر زمین بخش‌هایی از ۱۵ ایالت آمریکا از جمله ایندیانا، اوهایو، پنسیلوانیا و مریلند ظاهر می‌شوند.

طبق گزارش “نشنال جئوگرافیک”، این پدیده طبیعی اولین بار در اواخر بهار سال ۱۶۳۴ توسط مسافران در ماساچوست که فکر می‌کردند شاهد انبوه ملخ‌ها از زیر زمین هستند، ثبت شده است.

امروزه ما می‌دانیم که هفت گونه سیکادای دوره‌ای وجود دارد و هر ۱۳ یا ۱۷ سال در آمریکای شمالی ظهور می‌کنند. سیکاداها بیشتر توسط گروهی که با آن مهاجرت می‌کنند، شناخته می‌شوند.

سیکاداهای دوره‌ای ۲۰۲۲ معروف به “برود ایکس”(Brood X) در بین ۱۵ سیکادای دوره‌ای بزرگترین است.

طبق گفته ناسا، سیکاداها معمولاً هنگامی بیرون می‌آیند که دمای خاک در عمق هشت اینچ به ۱۸ درجه سانتیگراد برسد.

ناسا در توییتی نوشت: سیکاداهای “برود ایکس” در حال آمدن هستند! محققان در “ناسا گادارد” از مدل‌های رایانه‌ای برای پیش‌بینی زمان رسیدن دمای خاک به دمای ظهور سیکاداها استفاده می‌کنند.

آژانس فضایی ایالات متحده در حال استفاده از سیستم جذب داده زمین خود برای اطلاع رسانی و کمک به مردم است.

هنگامی که دما به اندازه کافی گرم شود، سیکاداهای جوان از سوراخ‌های زیر زمینی خود بیرون می‌آیند و با تغذیه از شیره درختان برای ۱۷ سال زنده می‌مانند.

سیکاداهای “برود ایکس” به ندرت بیرون می‌آیند، به طوری که به عنوان مثال برنامه ردیابی در گوشی‌های هوشمند در آخرین ظهور آنها در سال ۲۰۰۴ وجود نداشتند.

اکنون “جن کریتسکی” متخصص حشرات، برنامه‌ای به نام “سیکادا سافاری”(Cicada Safari) ایجاد کرده است تا به کاربران کمک کند ظهور سیکاداها در ۲۰۲۲ را ردیابی کنند.

اگرچه دانشمندان نمی‌دانند که دقیقاً چرا سیکاداهای دوره‌ای هر ۱۳ تا ۱۷ سال ظهور می‌کنند، اما برخی عقیده دارند که این دوره‌ها طی قرن‌ها به عنوان ابزاری بهینه برای دوری از شکارچیان تکامل یافته است.

اگرچه برخی هنوز سیکاداهای دوره‌ای را با ملخ اشتباه می‌گیرند و از بیرون آمدن آنها می‌ترسند، اما جامعه علمی توضیح می‌دهد که ظهور آنها شاخص مهمی برای فهمیدن این است که جنگل‌ها از سلامتی خوبی برخوردار هستند و هنگامی که آنها می‌میرند در واقع به کوددهی خاک و انتقال مواد مغذی به اکوسیستم کمک می‌کنند.

همانطور که “جان کولی” حشره شناس دانشگاه کانکتیکات می‌گوید: هنگامی که آنها بیرون می‌آیند، این یک نشانه عالی است که حال جنگل‌ها خوب است.

اگر می‌خواهید بدانید که سیکاداهای “برود ایکس” دقیقاً در کجا ظاهر می‌شوند، دانشگاه “کانکتیکات” دو نقشه تعاملی را منتشر کرده است که مکان‌های مورد انتظار برای ظهور آنها را براساس سوابق گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.