چند خبر از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

به گزارش روز جمعه خبرنگار معارف ایرنا از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، این مسابقه در دو بخش مردم و عکاسان حرفه‎ای برگزار شده و هر یک از شرکت کنندگان بخش مردمی می‌توانند ۱۰ عکس برای مسابقه ارایه کنند.

عکاسان حرفه‌ای نیز می‎توانند با ۲۰ قطعه عکس در این مسابقه شرکت داشته باشند و هر شب به سه نفر از عکاسان بخش مردمی جوایزی اعطا می‌شود، آثار بخش عکاسان حرفه‌ای نیز در پایان نمایشگاه قرآن داوری شده و به سه عکاس برگزیده هدایایی تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند عکس‌های خود از نمایشگاه قرآن که با تلفن همراه یا دوربین گرفته‎اند را به غرفه عکس ارایه دهند.

* برگزاری کارگاه نسخ و ثلث در غرفه دارالکتابه نمایشگاه قرآن

کارگاه کتابت به خط‌ های نسخ و ثلث در غرفه دارالکتابه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

در این کارگاه که روز دوشنبه – ۹ مرداد – برگزار خواهد شد، استاد عبدالکاظم صادقا، بخش‌هایی از قرآن را به خط ثلث و نسخ کتابت می‌کند. این کارگاه که شاگردان استاد صادقا نیز در آن حضور دارند، ساعت ۱۸ در غرفه دارالکتابه برپا می‌شود.

* عرضه کتاب با موضوع فلسطین و صهیونیسم در نمایشگاه قرآن

غرفه موسسه ندا کتاب‌هایی با موضوع فلسطین و صهیونیسم را در بخش بیداری اسلامی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه کرده است.

موسسه تحقیقات و پژو‌هش‌های سیاسی – علمی ندا در سال ۷۶ تاسیس شده است و با هدف شناخت ریشه‌های بحران صهیونیسم و آشنایی با مبانی فکری و حامیان رژیم صهیونیستی آثاری را در حوزه نشر عرضه می‌کند.

در این غرفه ۱۵ عنوان کتاب ارایه شده که از میان آنها می‎توان به هولوکاست و تجدید نظر طالبان، اقتصاد فلسطین در کرانه غربی و نوار غزه، سازمان‌های یهودی صهیونیستی جهان و فعالان سیاسی صهیونیستی اشاره کرد.

* ثبت نام طرح بشارت در نمایشگاه قرآن

موسسه بشارت ضمن حضور در بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام، از علاقه مندان به شرکت در دوره های آموزشی ‘طرح بشارت’ ثبت نام می کند.

این طرح در قالب ۱۱ ترم سه ماهه، با هدف درک مفاهیم قرآنی از راه ترجمه و فهم معنی به شکل حضوری و غیرحضوری برای خواهران و برادران و گروه های سنی بالای ۱۲ سال، به اجرا در می آید.

موسسه بشارت پس از پایان دوره های آموزشی به شرکت کنندگان، گواهینامه از سوی سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می کند و دارندگان این گواهینامه می توانند پس از اخذ مدرک، نسبت به آموزش این دوره ها در مساجد و مدارس اقدام کنند.

در ‘طرح بشارت’ ترم اول جزء اول و ترم دوم جزء سی ام آموزش داده می شود و پس از این دو ترم، شرکت کنندگان بیش از ۸۰ درصد از معانی را فرامی گیرند و از ترم سوم به بعد در هر دوره سه جزء قرآن به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از ۲۵ تیرماه با شعار ‘قرآن، فرهنگ بیداری’ در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده تا ۲۴ مرداد همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۹۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.