چند خبر بهداشتی و درمانی

‘ علی علی اکبریان ‘ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مواد مخدر دارای ترکیبات ناخالصی زیادی است که می تواند جان مصرف کنندگان را به خطر اندازد.

وی اضافه کرد در این طرح معتادان شناسایی و با خرده فروشان مواد مخدر برخورد جدی می شود.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه کشت، تولید، قاچاق، توزیع و مصرف مواد مخدر زنجیره به هم پیوسته‌ است، تاکید کرد مبارزه موثر با پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد مستلزم مد نظر قرار دادن همه ابعاد است و نمی‌توان با نادیده گرفتن یک بخش، انتظار اثربخشی مطلوب اقدامات مقابله‌ای در دیگر بخش‌ها را داشت.

علی اکبریان با اشاره به اینکه مواد مخدرهای جدیدی که از سوی سودجویان به بازار عرضه می شود، همان آمفتامین ها است، افزود: همواره در سطح فضای رسانه‌ای، ورود مواد مخدر جدید با اشکال گوناگون به کشور عنوان می‌شود که سودجویان در جهت ترغیب جوانان به بهره گیری از شادی و هیجان بیشتر اقدام به این کار می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون دو میلیون معتاد در کشور وجود دارد و ۸۰۰ هزار نفر نیز تفننی مواد مخدر مصرف می کنند.

** استفاده مکرر از دستگاه های رادیولوژی به سرطان منجر می شود

یک پزشک فوق تخصص غدد هشدار داد افرادی که به دفعات از دستگاه های رادیولوژی برای عکسبرداری از سر و گردنشان استفاده می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تیرویید قرار می گیرند.

‘ ناصر نصیری ‘ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: سرطان تیروئید به علت افزایش غیر قابل کنترل تعداد سلول‌های غده تیروئید ایجاد می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: متاسفانه برخی پزشکان از تاثیر مخرب اشعه ایکس روی بافت های بدن غفلت کرده و ممکن است در سال چند بار عکسبرداری از این ناحیه را برای بیماران تجویز کنند.

نصیری ادامه داد: اکثر افرادی که دچار این سرطان می‌شوند، هیچ گونه علائمی تا مرحله پیشرفته ندارند و به همین دلیل پیشگیری در بیشتر مواقع ممکن نیست.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر :۲۷۲۶۱۲۶

اجتمام **۹۰۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۱۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.