چند صدایی مقامات آمریکا صداقت آنان را زیر سوال می‌برد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تناقض اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص پرونده هسته‌ای و مذاکره با ایران گفت: از آمریکا صداهای مختلفی به گوش می‌رسد که این امر صداقت آنان را زیر سوال می‌برد.

“احمد شوهانی” نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول، ایوان و مهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تناقض اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص پرونده هسته‌ای و مذاکره با ایران اظهار داشت: از آمریکا صداهای مختلفی به گوش می‌رسد که این صداقت آنان را زیر سوال می‌برد.
 
وی افزود: اگر آمریکا می‌خواهد کار آغاز شده را به نتیجه برساند، باید اصل قضیه که پذیرش غنی‌سازی ایران است را بپذیرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران است، تصریح کرد: کشورمان در راستای معاهدات جهانی و سازمان “انرژی‌اتمی” فعالیت می‌کند، بنابراین هیچ کشوری نمی‌تواند حق غنی‌سازی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد.
 
نماینده مردم ایلام اظهار داشت: لحن، برخورد و ادبیات برخی مقامات آمریکایی به نتیجه نخواهد رسید، دولتمردان آمریکایی تصور می‌کنند که مذاکره با ایران اقتدارشان را زیر سوال می‌برد، لذا آن‌ها با مطرح کردن این اظهارات می‌خواهند از موضع بالا با ما مذاکره کنند، اما باید بدانند که چنین سخنانی راه به جایی نخواهد برد.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا، خاطرنشان کرد: ما به این مذاکرات خوش‌بین هستیم، چراکه قرار شده است ادامه مذاکرات در سطح وزرای خارجه پیش رود، لذا نباید نگران اظهارات برخی مقامات آمریکایی باشیم.   
 
گفتنی است؛ “سوزان رایس”، مشاور امنیت ملی آمریکا طی اظهاراتی بیان کرده که “ایران حق غنی‌سازی در کشورش را ندارد” و “ما به فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشکوک هستیم”.
 
لازم به ذکر است از سوی دیگر “جان کری”، وزیر امور خارجه آمریکا طی اظهاراتی گفته است: “ایران می‌تواند غنی‌سازی را در سطح خارجی دنبال کند”.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.