چند لیتر بنزین یورو ۴ در تهران توزیع شد؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 چند لیتر بنزین یورو 4 در تهران توزیع شد؟

چند لیتر بنزین یورو ۴ در تهران توزیع شد؟

ممتازنیوز: از ابتدای عرضه بنزین یورو۴ تا کنون ۳۲ میلیون لیتر از این نوع سوخت در پایتخت توزیع شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، طبق گفته رئیس مرکز انتقال نفت شازند تاکنون ۳۲میلیون لیتر بنزین یورو ۴ از پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند به تهران طی چهار مرحله منتقل شده است.
محمد سلیمی پناه با بیان این که کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و تامین بنزین مصرفی خودروهای طراحی شده با سوخت یورو۴ از مهمترین اهدافی است که در انتقال بنزین با کیفیت دنبال می گردد گفت: ضمن تحویل مخازن بنزین یورو ۴ از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و با توجه به نیاز اعلام شده از طرف برنامه ریزی پالایش و پخش فراورده های نفتی، در خردادماه سال جاری بنزین یورو ۴ به صورت مستقیم از پالایشگاه شازند به انبار ری ارسال می‌شود.
بر این اساس با توجه به این که از اواخر خردادماه عرضه بنزین با استانداردهای اروپا آغاز شد به طور تقریبی می‌توان گفت متوسط توزیع بنزین یورو۴ در ۲۲ جایگاه منتخب عرضه کننده کمتر از ۲ میلیون لیتر در روز است.
هم اکنون روزانه ۲۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ در کشور تولید می‌شود که می‌توان تمام مصرف منطقه تهران (منطقه تهران علاوه بر شهر تهران، شامل نواحی شهرری، فیروزکوه، دماوند، شهریار، ورامین، پاکدشت، رباط کریم و اسلامشهر هم‌ می‌شود) را که متوسط مصرف روزانه آن بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون لیتر است پوشش داد.
به گزارش ایسنا، با وجود این در حال حاضر به سبب این که بنزین یورو۴ تنها در انبار سوختگیری ذخیر سازی شده است امکان توزیع گسترده آن وجود ندارد اما طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ذخیره سازی این سوخت در دو انبار کن – شمال غربی – و قوچک- شمال شرقی- درحال انجام است که در صورت انجام این کار توزیع بنزین یورو۴ در جایگاه‌های بیشتری انجام خواهد شد.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.