چند نفر در تهران استخدام رسمی می‌شوند؟ / طرح مهرآفرین با توجه به مصوبه دولت عمل می‌شود

۱۶ام بهمن ،

استاندار تهران گفت: استانداری تهران در خصوص اجرای قانون استخدامی طبق مصوبات و مقررات که توسط دولت ابلاغ می‌شود، عمل می‌کند و تا زمانی که مصوبه دولت به قوت خود باقی است مراحل اجرای این طرح در دستور کار قرار خواهد داشت.

مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصوبه استخدامی دولت (طرح مهر آفرین) و اجرای آن در استان تهران اظهار داشت: استانداری تهران موظف است طبق این قانون ۵۰۰ نفر از نیروهای خود را با توجه به آزمون مورد‌نظر تبدیل وضعیت کند.
 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح نیروهای قرار‌دادی بسیاری که اکنون مشغول فعالیت می باشند، تکلیفشان معلوم خواهد شد و به نیروهای رسمی تبدیل می‌شوند‌.

استاندار تهران خاطر‌نشان کرد: اجرای طرح استخدامی سبب ثبات کاری و همچنین اطمینان در زندگی آینده این اشخاص خواهد شد زیرا این نیروها به دلیل نداشتن ثبات کاری هر ساله با مشکلات متعددی روبه رو بودند.

تمدن با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، رفع مشکلات کارمندان دولت است، تصریح کرد: دولت با ملاحظه این مشکلات تصمیم گرفته است تکلیف تعداد زیادی از کارکنان قرار دادی و شرکتی را تا انتهای دولت روشن کند تا آ ن‌ها از یک ثبات کاری برخوردار باشند.

وی در خصوص مسئولیت‌های استانداری در اعلام این قانون گفت: طبق مصوبه دولت فرآیندهای استخدامی از جمله گرفتن آزمون و مراحل گزینش بر عهده استانداران قرار داده شده است.

استاندار تهران ادامه داد: هم‌اکنون در استان تهران مقدمات انجام آزمون استخدامی و تبدیل وضعیت در حال فراهم شدن است تا نیروهای مورد نظر با دادن آزمون و قبول شدن در آن تکلیف شرایط استخدامی‌شان مشخص شود.

تمدن با بیان اینکه اخیرا برخی مکاتبات از سوی نمایندگان برای متوقف شدن این طرح در کشور انجام شده است، ادامه داد: مجلس نباید مانع انجام این طرح باشد زیرا با اجرای آن وضعیت شغلی بسیاری از مردم روشن می‌شود و همچنین بسیاری از جوانان صاحب کار خواهند شد.

وی عنوان کرد: ما طبق مصوبات و مقررات که توسط دولت ابلاغ می‌شود، عمل می‌کنیم و تا زمانی که مصوبه دولت به قوت خود باقی است مراحل اجرای این طرح در دستور کار قرار خواهد داشت.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از مجلس و نمایندگان خوهش داریم تا اجازه دهند دولت این تعداد از کارکنان که اکنون دچار سردرگمی می باشند، وضعیت شغلی آن‌ها مشخص شود.

تمدن با بیان اینکه در پرداخت حقوق این نیروها که تبدیل وضعیت خواهند شد مشکلی وجود ندارد، گفت: با انجام این طرح شرایط کارکنان دولت از شرایط ناپایدار به شرایط پایدار و با ثبات تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای بسیار زیادی از دولت سالیانه باز نشست می‌شوند، اظهار داشت: باید به جای این تعداد بازنشستی‌ها نیروهای جوان و توانمند جایگزین شود که مصوبه استخدامی دولت اجازه انجام این کار را داده است.

استاندار تهران با بیان اینکه در طول چند سال اخیر برای توسعه شهرها و تبدیل شدن آن‌ها به شهرستان، فرمانداری ایجاد شده است، گفت: ایجاد فرمانداری‌های جدید همچون قرچک، پردیس، قدس و ملارد نیازمند نیروهای جدید می باشند تا اقدام به خدمت به مردم کنند.
 
وی با بیان اینکه مخالفت مجلس در اجرای این طرح مشکل‌ساز خواهد بود، عنوان کرد: مجلس می‌تواند تصویب کند شهرستان‌هایی که جمعیت آن‌ها به حد نصاب تاسیس فرمانداری رسیده، دولت در آنجا حق تاسیس فرماندری ندارد و یا اینکه تصویب کند دولت حق ندارد در فرمانداری‌های جدید نیرو استخدام کند تا ما تکلیف خود را بدانیم.

تمدن خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل بین دولت و نمایدنگان برای اجرای این طرح مشکلی به وجود نیاید تا بتوان به مردم بیش از پیش خدمت کرد و همچنین سبب شادی بسیاری از جوانان شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.