چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد

چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم پرونده ثبت سفارش خودرو با موضوع قاچاق سازمان یافته خودرو به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد

به گزارش ممتاز نیوز، در ابتدای جلسه دادگاه، با دستور قاضی، متهم حسین سلیمانزاده ترخیص کار گمرک در جایگاه قرار گرفت و اتهامات خود دایر بر معاونت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور از طریق فراهم آوردن قاچاق سازمان یافته و مشارکت در جعل سامانه ثبت سفارش خودرو را رد کرد و مدعی شد: من سه بار با پسورد سازمان صنعت و معدن وارد سامانه ثبت سفارش خودرو شدم، اما این ورودها صرفاً برای مشتری یابی بود و هیچگونه ثبت سفارشی انجام ندادم.

ادعای متهم حسین سلیمانزاده مبنی بر ورود به سامانه بدون ثبت سفارش خودرو در حالی بود که قاضی به این متهم متذکر شد که شما در ورود ۱۰۸۳ دستگاه خودرو برخلاف ضوابط قانونی نقش داشتید و در اظهارات قبلی خود بیان کردید که بر اثر تهدید سعید نوروزی (پسر دایی خود) با پسورد وارد سامانه ثبت سفارش خودرو شدید.

متهم حسین سلیمانزاده در واکنش به این سخنان قاضی، بار دیگر مدعی شد: من هیچگونه ثبت سفارش خودرو چه بصورت قانونی و غیرقانونی انجام ندادم؛ ایکاش من هم خودرو وارد می‌کردم! من مصداق آش نخورده و دهن سوخته هستم!

در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان، تعارضات اظهارات متهم حسین سلیمانزاده در جلسه دادگاه با جلسه دادسرا را به وی متذکر شد و گفت: متهم حسین سلیمانزاده در جلسه بازپرسی، از تهدیدی سخن گفت که سعید نوروزی بر او وارد آورد تا با پسورد فراهم آمده به سامانه ثبت سفارش خودرو ورود کند و پلیس فتا نیز ورود متهم حسین سلیمانزاده به سامانه ثبت سفارش خودرو را تایید کرده است.

در ادامه، نماینده دادستان به سایر اظهارات متهم حسین سلیمانزاده در جلسه بازپرسی اشاره کرد و به او یادآور شد که در دادسرا اعتراف کرده که برای اینکه سعید نوروزی گمان نکند مشتری‌هایش را تصاحب کرده‌ایم، سعی کردیم در ادامه مشتری‌یابی برای خودروهای ثبت سفارش شده، با او بیشتر هماهنگ باشیم.

وکیل متهمین حسین و وحید سلیمانزاده که در ادامه جلسه دادگاه با دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت، اعلام کرد: داشتن پسورد و ورود به سامانه به منزله ثبت سفارش خودرو نیست و حوزه کاری موکلین من اساساً در راستای ثبت سفارش خودرو نمی‌باشد.

این وکیل البته در ادامه گفت: حتی اگر بحث اتهام جعل در سامانه ثبت سفارش خودرو را برای موکلین من لحاظ کنیم، باید از ثبت سفارش ۳۰ دستگاه خودرو صحبت کنیم، نه ثبت سفارش ۱۰۸۳ دستگاه خودرو.

«علاوه بر نظرات کارشناسی سایر مراجع ذیربط، سه جلد نظر کارشناسی پلیس فتا نیز در پرونده حاضر موجود است»؛ این تاکیدی بود که نماینده دادستان در پاسخ به آن بخش از سخنان وکیل متهمین حسین و وحید سلیمانزاده داشت که معتقد بود پرونده فاقد نظر کارشناسی است!

نماینده دادستان در ادامه پاسخ به دفاعیات وکیل متهمین حسین و وحید سلیمانزاده، بر این نکته نیز تاکید کرد که در پرونده حاضر بنا بر اعلام گمرک و سازمان صمت، قاچاق محقق شده و پلیس فتا نیز جرم جعل در سامانه ثبت سفارش خودرو را محرز دانسته است؛ بنابراین دلایل تحقق بزه در پرونده مورد رسیدگی، موجود است.

در ادامه جلسه دادگاه، متهم وحید سلیمانزاده با دستور قاضی برای ارائه آخرین دفاعیات در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد که هیچگونه ثبت سفارش خودرویی چه برای سعید نوروزی و چه برای شرکت پندار خودرو انجام نداده است و ثبت سفارشاتی که انجام داده مربوط به اقلام و کالاهایی غیر از خودرو بوده است.

در پایان، قاضی صلواتی با اعلام پایان این جلسه دادگاه، گفت: زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.