چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان از ۳۰ آبان‌ماه آغاز می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

نشست خبری چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زجاجی در نشست خبری «چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور» که در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، با اشاره به مناقبی از حضرت رسول‌اکرم(ص) به منابع مطالعاتی دوره‌های قبل اشاره نمود و ادامه داد: در دوره اول از این جشنواره کتاب «رازهای نماز» تالیف آیت‌الله جوادی آملی، در دوره‌ی دوم «منشور عقاید امامیه» تعریف آیت‌الله جعفر سبحانی و در دوره سوم کتاب «در کوچه‌های آفتاب» تالیف آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، به عنوان منابع مطالعاتی معرفی شدند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان این‌که «در چهارمین دوره از برگزاری چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور کتاب «گستره‌ی دین» (ویرایشی از کتاب «انتظار بشر از دین» تالیف آیت‌الله جوادی آملی) به عنوان منبع مطالعاتی به علاقه‌مندان شرکت در آن معرفی می‌شود» گفت: این جشنواره در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و فرهنگ کتابخوانی در میان عموم جامعه، افزایش شرکت دانشگاهیان در این جشنواره و ارتقای سطح علمی دانشجویی و تحول در سبک زندگی ایمانی برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور نیز گفت: توجه به گستره‌ی دین در برگزاری چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور به سبب فضای موجود در حال حاضر جهان است که شاهد هستیم دنیا در این زمینه به استیصال رسیده است و ما با این فعالیت خود در پی گسترش نگاه دینی در عرصه‌های گوناگون علمی و دانشجویی هستیم و درصدد هستیم که با طرح چنین موضوعاتی به تببین نقشه راه در این عرصه بپردازیم.

وی به بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور اشاره نمود و گفت: این جشنواره در شش بخش اصلی حضوری، غیرحضوری، شامل مکاتبه‌ای، اینترنتی، پیامکی، فراخوان مقالات، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: شرکت در بخش حضوری فقط مختص دانشجویان است و این گروه از شرکت‌کنندگان در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشورمی‌تواند تا ۱۰ دی ۹۱ به تهیه کتاب «گستره‌ی دین» با مراجعه به واحدهای جهاد دانشگاهی و دفاتر فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور بپردازند.

تقوی اظهار نمود: ثبت‌نام در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور صرفا از طریق پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی اینترنتی www.quran.ir انجام می‌پذیرد و وقت آزمون حضوری این جشنواره نیمه‌ی دوم بهمن ماه خواهد بود و جوایز آن ۱۱۴ کمک بها مسافرت به عتبات عالیات و صدها جوایز دیگر است.

وی گفت: آغاز چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور از سه ‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه خواهد بود و محل برگزاری مسابقات نیز واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور می باشند.

به گزارش تفسیری ایسنا، در پایان این مراسم از پوستر، کتاب و پایگاه اینترنتی چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور رونمایی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.