چهارمین جشنواره ورزشی عشایر سراسر کشور در زنجان آغاز شد

رییس هیات ورزش روستایی و عشایری استان زنجان گفت: این جشنواره ورزشی به مدت دو روز در شهر سلطانیه از توابع استان زنجان که دارای چمن طبیعی نیز می باشد جریان خواهد داشت.

داوود ارفعی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره ورزشی از ساعت ۱۸ عصر امروز و اختتامیه آن نیز ساعت ۱۳ ظهر روز چهارشنبه هفته جاری در زمین چمن شهر سلطانیه انجام خواهد شد، افزود: استان های ‘گلستان ، لرستان ، تهران ، هرمزگان و کرمان’ در این رقابت ها حضور ندارند.

به گزارش ایرنا، این جشنواره در ۱۲ رشته از ورزشهای عشایری ، در فضای روباز و با هدف معرفی ، احیا و رونق بخشی به ورزش های بومی و محلی روستایی و عشایری انجام می شود و هر یک از استانهای شرکت کننده نیز حداکثر با ۱۲ ورزشکار در جشنواره حاضر و در رشته های مختلف رقابت می کنند.

این جشنواره در بخش های مختلف ازجمله مسابقات دال پلان (زدن هدف با سنگ ) ، قیقاچ (تیراندازی از روی اسب به اهداف ثابت) ، کورس اسب سواری ، کشتی شال ، حمل علوفه، موسیقی‌ محلی، ورزشهای بومی و محلی، مسابقه لی لی (دو توسط یک پا)، کبدی ، اوخ (تیراندازی با کمان) سوپات داشی (فلاخن) ، دو و میدانی شامل پرتاب وزنه ، پرش طول و طناب کشی برگزار می‌شود.

۵۹۷/۵۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۲۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.