چهارمین دوره مسابقات ملی «ستون ماکارونی» برگزار می‌شود

انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، چهارمین دوره مسابقات ملی «ستون ماکارونی» را برگزار می‌کند.

چهارمین دوره مسابقات ملی «ستون ماکارونی» برگزار می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، مسابقه «ستون ماکارونی» با محوریت ساخت ستون،‌ روز  پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه، در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام تا ۲۰ اسفندماه در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان به صورت تیمی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و هر تیم حداقل دو نفر و حداکثر چهار نفر است. که در هنگام ثبت نام یک نفر به عنوان سرپرست تیم مشخص خواهد شد که در طول مسابقه تمامی وظایف تیم را عهده دار است هر تیم تنها با یک عدد سازه ستون ماکارونی می تواند در مسابقه شرکت کند.

سازه‌ها باید فقط از ماکارونی‌های خوراکی موجود در بازار و چسب‌های ذکر شده درآیین‌نامه ساخته شده باشد همچنین حداکثر ارتفاع مجاز سازه از سطح تکیه گاه۳۰سانتی متر و حداقل۲۵سانتیمتر است. سازه‌های با ابعاد خارج از این بازه مجاز به شرکت در مسابقه نمی‌باشند. ابعاد اعلام شده پیش از بارگذاری توسط کمیته علمی مسابقه بررسی می‌شود.

از آنجایی که یکی از اهداف مسابقه ارائه طرح‌های مختلف و بکارگیری خلاقیت است، بین گروه های مختلفی که طرح یکسانی ارائه داده‌اند چه از یک دانشگاه باشند چه از دانشگاه های مختلف به طرحی که بهترین مقام را آورده رتبه تعلق می‌گیرد و به سایر طرح‌های مشابه رتبه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

امتیازدهی به سازه بر اساس راندمان توانی آن انجام می‌شود به طوری که هر چه راندمان بیشتر باشد، سازه رتبه بالاتری به دست می‌آورد. راندمان توانی از تقسیم وزن تحمل شده بر وزن سازه به توان دو به دست می‌آید.

علاقه مندان جهت ثبت‌ نام می‌توانند از طریق لینک https://b2n.ir/p73608 اقدام کرده و قبل از ثبت‌ نام آیین نامه چهارمین دوره مسابقات ملی ستون ماکارونی را در لینک (https://t.me/anjmech/3466 مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.