چهارمین سوگواره فیلم لحظه‌های عاشورایی سی ام آذرماه برگزار می گردد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

طی نشست دبیر سوگواره و رییس سازمان سینمایی صورت گرفت؛

دبیر چهارمین سوگواره ملی فیلم و عکس لحظه های عاشورایی از برگزاری این سوگواره با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و iبه نقل از روابط عمومی داره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مسعود زارعیان، رئیس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری اختتامیه چهارمین سوگواره ملی فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.
وی گفت: طی نشستی که با حضور جواد شمقدری، رییس سازمان سینمایی کشور، شفیع آقامحمدیان، رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و نیز iبهمن حبشی، سرپرست دفتر مجامع سینمایی و جشنواره‌های سازمان سینمایی برگزار شد، تصمیم بر این شد که اختتامیه چهارمین سوگواره ملی عکس و فیلم لحظه‌های عاشورایی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امسال ۳۰ آذر برگزار شود.
رئیس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات خراسان رضوی افزود: سوگواره لحظه های عاشورایی حرکتی جریان ساز در فضای سینمای عاشورایی است که سه دوره موفق را پشت سر گذاشته و هم اکنون دوره چهارم آن پس از انتشار یافتن فراخوان و ارسال آثار در مرحله داوری است. این دوره پذیرای بیش از ۶هزار اثر در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس است که داوری بخش عکس انجام شده و در ادامه با بحران مالی مواجه شده بود.
زارعیان توضیح داد: سال قبل نیز پیگیری شده بود که این سوگواره زیر نظر معاونت سینمایی آن وقت و سازمان سینمایی کنونی برگزار شود، زیرا این سوگواره در تقویم جشنواره‌های فرهنگی‌هنری کشور ثبت شده و بازتاب‌هایی خوبی تا کنون داشته است.
دبیر چهارمین سوگواره لحظه های عاشورایی خاطرنشان کرد: این حرکت ارزشمند با حمایت ویژه سازمان سینمایی کشور، می تواند ماندگارتر شده و iبه صورت وسیع‌تر برگزار شود که در آینده بخش‌های دیگری از جمله بخش بین‌الملل نیز iبه آن اضافه خواهد شد.
وی افزود: با توجه iبه تاسیس جشنواره میلاد سرخ در سال قبل با موضوع فیلم های مرتبط با امام حسین (ع) در شهر اردبیل، قرار شد شورای همفکری برای بررسی ابعاد و تاثیرگذاری این دو اتفاق فرهنگی با حضور مسئولان هر دو جشنواره و رییس سازمان سینمایی کشور برگزار گردد که مصوبه آن حمایت مرکز گسترش سینمای تجربی از سوگواره لحظه های عاشورایی در سال جاری است.
رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امسال iبه سبب این‌که  جشنواره «میلاد سرخ» در اردبیل برگزار نشد، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی iبه دستور رییس سازمان سینمایی کشور از این‌که سوگواره امسال تحت حمایت آنان برگزار شود، استقبال کرد تا در دوره‌های بعدی iبه نحوی دو جشنواره مشهد و اردبیل تجمیع شده و یا بطور همزمان و در قالب حرکتی واحد در سطح کشور فراخوان داشته باشند.
گفتنی است، داوری بخش‌های مختلف چهارمین سوگواره ملی فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی تا ۱۵ آذر iبه پایان خواهد رسید و اسامی داوران نیز اعلام خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.