چهارمین قهرمانی متوالی سرخ‌پوشان در سوپرجام/ زور تراکتور به پرسپولیس نرسید

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر تراکتور، قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شد.

به گزارش ممتازنیوز، دو تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتور در چارچوب دیدار سوپرجام فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۵۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه شد تا شاگردان گل‌محمدی برای چهارمین بار قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شوند.

تک گل این دیدار را عیسی آل‌کثیر به ثمر رساند.

نیمه اول

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز کرد و سعی کرد و با فرار از جناحین و به خصوص از سمت چپ، دروازه حریف را تهدید کند. نخستین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۱۰ رخ داد که فرار ترابی از سمت چپ با پاس در عرض و خطرناک این بازیکن همراه شد که مدافعین تراکتور توپ را دفع کردند. در دقیقه ۱۶ و روی اشتباه مدافع و دروازه‌بان پرسپولیس، تراکتور می‌توانست به گل برسد اما ضربه نریمان‌جهان از کنار دروازه به بیرون رفت. دو دقیقه بعد این نوراللهی بود که با شوتی سنگین دروازه اخباری را تهدید کرد اما واکنش این دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد. پس از این توپ، این بازیکنان تراکتور بودند که برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حتی می‌توانستند در دقیقه ۲۲ به گل برسند اما شوت محکم بوحمدان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در اواسط نیمه نخست با سرعت بالایی دنبال می‌شد و دو تیم دائم به محوطه جریمه یکدیگر نزدیک می‌شدند اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر مانع از موقعیت‌سازی می‌شد. پس از وقت استراحتی که داور به خاطر گرمای هوا در دقیقه ۳۰ به دو تیم داد، بازی آرام‌تر دنبال شد و سرعت بازی کاسته شد.

در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول، توپ و میدان دست شاگردان گل محمدی بود اما پرسپولیسی‌ها با وجود نزدیک شدن به محوطه جریمه تراکتور، توان ایجاد فرصت‌های خطرناک روی دروازه تراکتور نداشتند تا بازی با تساوی بدون گل در این نیمه پایان یابد.

نیمه دوم

پرسپولیس باز هم بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و سعی کرد با پایه‌ریزی حملات مختلف به گل اول دست پیدا کند. حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس در دقیقه ۵۱ توپ را به آل‌کثیر رساند و ضربه این بازیکن را اخباری برگشت داد. یک دقیقه بعد این تراکتور بود که می‌توانست توسط حرکت نریمان‌جهان و ضربه خطرناک تیکدری به گل برسد اما ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات پرسپولیس سرانجام در دقیقه ۶۰ جواب داد و آن‌ها به گل اول دست پیدا کردند. دفع توپ مدافع پرسپولیس، توپ را به عالیشاه رساند تا او با پاسی زیبا، آل‌کثیر را صاحب توپ کند و مهاجم پرسپولیس پس از عبور از خانزاده، با ضربه بغل پا دروازه اخباری را باز کرد و پرسپولیس را پیش انداخت. پس از این گل بازی متعادل دنبال شد و در ۱۵ دقیقه بعدی اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیافتاد و تنها محمد قادری در دقیقه ۷۲ با کارت زرد داور جریمه شد. همچنین یحیی گل‌محمدی با به زمین فرستادن مغانلو عبدی به زمین، خط حمله خود را تازه‌نفس کرد. خطیبی نیز با دو تعویض در دقیقه ۷۴، تغییراتی را در آرایش تیم خود داد.

داور در دقیقه ۷۵ و همانند نیمه نخست، وقت استراحتی را به دو تیم داد. بلافاصله پس از وقت استراحت، مهدی تیکدری با حرکتی غیر ورزشی، بدون توپ و با مشت به سینه سعید آقایی زد تا تراکتور ۱۰ نفره به کار خود ادامه دهد.

در ۱۰ دقیقه پایانی تراکتور حمله می‌کرد و پرسپولیسی‌ها با ضدحمله دروازه حریف را تهدید می‌کردند و حتی می‌توانستند در دقیقه ۸۵ توسط عبدی به گل برسند اما اخباری مانع از این کار شد.

سرانجام با سوت صفایی، پرسپولیس توانست با برتری یک بر صفر، قهرمان سوپرجام ایران شود.

ترکیب پرسپولیس: حامدلک، سید جلال حسینی، حسین کنعانی، مهدی شیری، سعید آقایی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر(۷۱- شهریار مغانلو)، امید عالیشاه(۷۱- مهدی عبدی).

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری(۷۴- اکبر ایمانی)، ابوالفضل رزاق‌پور، حمید بوحمدان، محمد قادری(۷۴- علی فتحی)، سامان نریمان جهان، مهدی تیکدری و محمد عباس‌زاده.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.