چهارمین نسخه عمومی سیستم عامل بومی انتشار یافت

۱۴فروردین۱۳،

 

چهارمین نسخه عمومی سیستم‌عامل بومی زمین (نسخه ۱.۱.۳) با اعمال تغییرانی نسبت به نسخه های قبلی در اختیار عموم کاربران قرار گرفت.
 
طرح تولید سیستم‌عامل بومی زمین، از ابتدای سال ۹۰ آغاز شد و این سیستم عامل با قابلیت‌های مجازی‌سازی و ارائه راه‌ حل‌های رایانش ابری پاسخگوی نیازهای بومی کشور است.
 
اجرای مرحله به مرحله پایلوت "زمین" در محیط‌های دانشگاهی و تجاری آغاز شده و تاکنون در ۱۰ محیط پایلوت، "زمین" نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
در این راستا پژوهشگاه فضای مجازی اعلام کرد که هم اکنون نسخه چهارم ویرایش شده سیستم‌عامل بومی زمین، بر اساس توزیع دبیان و با اعمال تغییراتی برای راه‌اندازی کاربرد‌های مختلف سمت سرور، طراحی و انتشار یافته است براین اساس  مطابق با متدولوژی توسعه نرم‌افزارهای متن‌باز، طی ماه قبل، خطاهای اعلام شده از انتشار یافتنات قبلی این سیستم عامل مرتفع و بعضی امکانات تازه به آن افزوده شده است.
 
عمده اصلاحات انجام شده در نسخه ۱.۱.۳ نسبت به نسخه ۱.۱.۲ در قسمت‌های مختلفی چون هسته اصلی سیستم‌عامل، مدیریت کاربران، توسعه و ساده‌سازی پیکربندی برنامه‌های کاربردی زمین (اپلاینس‌ها)، مکانیزم بروزرسانی و افزایش سرعت سیستم بوده است.
 
علاقمندان به استفاده و تست برنامه‌های متن‌باز می‌توانند نسخه ۱.۱.۳ زمین را  از پورتال زمین به آدرس www.xamin.ir و راهنمای نصب را از ویکی زمین به آدرس www.xamin.ir/wiki  دریافت کنند؛ همچنین برای تعامل بیشتر با کاربران "زمین" و توسعه دهندگان، زیرساختهای لازم برای تشکیل جامعه کاربری زمین فراهم شده و هم اکنون از کانال‌های مختلف مانند سیستم پرسش و پاسخ ‌ask.xamin.ir‌ و ایمیل info@xamin.ir  به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ داده می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.