چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی را فراموش نمی کنیم

به گزارش ایرنا از بیروت، مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد ربایش این عزیزان عصر شنبه در منطقه ‘مارون الراس’ در جنوب لبنان با حضور سفیر ایران در بیروت، حجه الاسلام پناهیان، خواهر حاج احمد متوسلیان و ‘مریم مجتهد زاده’ مشاور رییس جمهور ایران و همسر ‘سید محسن موسوی’ کاردار ربوده شده سفارت ایران در لبنان برگزار شد.

‘عدنان منصور’ در این مراسم گفت: دولت فعلی و دولت های قبلی لبنان نسبت به سرنوشت دیپلمات های ایرانی کوتاهی نکرده و برای رفع ابهام از این پرونده تمام تلاش خود را کرده اند، اما دولت فعلی به صورت ویژه پیگیر سرنوشت این عزیزان است.

وی افزود: ما با تمام وجود به دلیل مسائل انسانی و اخلاقی سرنوشت برادران ایرانی مان را پیگیری می کنیم و امیدواریم که بتوانیم پس از سال ها دوری و اسارت، آنها را به دامن خانواده هایشان بازگردانیم.

وزیر خارجه لبنان گفت: نمی توانیم ببینیم که خانواده این دیپلمات ها سالهاست که با درد و رنج دائم زندگی می کنند، لذا تلاش و تماس های خود در این راستا را ادامه می دهیم.

مراسم سی امین سالگرد ربایش دیپلمات های ایرانی روز شنبه در ‘پارک ایران’ واقع در منطقه ‘مارون الراس’ در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

همزمان با این مراسم تندیس حاج ‘احمد متوسلیان’ نیز در نقطه صفر مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی نصب شد.

روز چهاردهم تیر ماه ۱۳۶۱ خودرو سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در حمایت پلیس دیپلماتیک لبنان از شهر بندری طرابلس به بیــروت باز می گشت، برخلاف قوانین بین المللی و مصونیت دیپـلمات ها در منطقه ‘برباره’ توسط مزدوران مسلح تحت امر رژیم صهیونیستی موسوم به ‘نیروهای لبنانی’ متوقف شد و سه دیپــلمات ایرانی و خبرنگار همراه آنها ربوده شدند.

از آن زمان تاکنون از سرنوشت ‘سید محسن موسوی’ (کاردار)، ‘احمد متوسلـــیان'(وابسته نظامی)’، تقــی رستـــگار مقــدم’ (کارمند) و ‘کاظم اخوان'(خبرنگار و عکاس ایرنا) خبری در دست نیست.

خاورم*۲۰۲۴ **۱۰۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۳۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.