چهار محور اصلی برنامه های هلال احمراعلام شد

رئیس جمعیت هلال‌‎احمر در جلسه شورای مدیران این جمعیت، برنامه‌‎های خود را برای مدیریت هلال‌احمر با تمرکز بر ۴ محور اصلی امدادونجات، توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب، مباحث اقتصادی و امور بین‌الملل تشریح کرد.

چهار محور اصلی برنامه های هلال احمراعلام شد

به گزارش ممتاز نیوز،  جلسه شورای مدیران هلال‌احمر، امروز با حضور مدیران ستادی در ساختمان صلح و حضور ویدئو کنفرانسی مدیران عامل هلال‌احمر استان‌ها تشکیل شد.

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در این جلسه از اعتماد رئیس جمهوری، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر و اعضای شورای عالی تقدیر کرد و افزود: امیدوارم با همراهی اعضا و مدیران، خدمتگزار و منشاء خیر و اثر برای مردم باشیم.

کولیوند در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در هفته بسیج و اینکه این هفته از یادگارهای بسیار موثر حضرت امام بوده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید ویژه‌ای دارند، افزود: انتظار دارم انقلابی بودن، شادابی، روحیه بسیجی و سبقت برای انجام خدمت که در هلال‌احمر وجود دارد بیشتر و پررنگ‌تر از گذشته ادامه یابد.

وی همچنین از خدمات و زحمات دکتر همتی، رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر هم تقدیر و گفت: دکتر همتی تلاش بسیار زیادی کرد تا فعالیت‌ها در هلال‌احمر به بهترین شکل انجام و به مردم خدمت‌رسانی شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: سلام من را به همه اعضای جمعیت هلال احمر؛ امدادگران، داوطلبان، جوانان در اقصی نقاط ایران برسانید که در شرایط سخت و با روحیه جهادی، بدون مزد و توقع برای خدمت رسانی به مردم حاضر هستند.

تدوین برنامه ۵ ساله هلال‌احمر با تاکید بر ۴ رکن

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله برای این جمعیت اظهار کرد: این برنامه بر ۴ حوزه امدادونجات در حوادث، توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به ظرفیت بالای هلال‌احمر در این زمینه، مباحث اقتصادی، درمانی و تدارکات و امور حوزه بین‌الملل متمرکز خواهد بود؛ امدادونجات اصلی‌ترین وظیفه هلال‌احمر است. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز دوستان باید سرعت کار را به اندازه‌ای افزایش دهند تا اعتماد مردم و سایر دستگاه‌ها را جلب کنیم. در حوزه مباحث اقتصادی، درمانی و تدارکات پزشکی هم برای بهتر شدن روند کار باید از همه‌ اعضا از کوچک‌ترین امدادگر و داوطلب گرفته تا بالاترین مسئول کمک گرفت، بودجه سال ۱۴۰۱ را هم با کمک از افراد متخصص تغییر خواهیم داد تا جمعیت بهتر از گذشته به لحاظ مالی تامین شود. در حوزه بین الملل نیز باید محکم‌تر، پر رنگ‌تر و درخشان‌تر از قبل گام برداریم و ردپای خوبی از خود در فدراسیون به جا بگذاریم. همچنین همکاری‌های چندجانبه با سایر کشورها را هم باید گسترش دهیم.

بهرمندی ازتوانائی مدیریت زنان درسطوح مختلف

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه تاکید کرد: کار در جمعیت هلال‌احمر شبانه‌روزی است، انتظار دارم فعالیت‌ها در جمعیت بدون توجه به شرایط با بالاترین کیفیت انجام شود. ما باید کلام‌های مقدس رهبر انقلاب را چراغ راه کرده و با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت و نیروهای مومن، جوان و انقلابی را برای آینده کشور تربیت کنیم.

کولیوند گفت: انتصاب‌ها قطعا از داخل جمعیت و از اعضای جوان است تا همواره شادابی و جوان گرایی در هلال‌احمر وجود داشته باشد و گسترش یابد. همچنین از ظرفیت مدیریتی خواهران باید استفاده کرد و با نگاه مثبت و جدی به خواهران بتوانیم این ظرفیت را نیز ارتقا دهیم.

تقویت ارتباطات و تعاملات با دستگاه‌های همکار

کولیوند به لزوم گسترش و تقویت ارتباطات و تعامل مدیران جمعیت با دستگاه‌های همکار نیز تاکید کرد و افزود: حتما ارتباطات با سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، نیروی نظامی و انتظامی، بسیج و …حفظ شود. به طور منظم همکاری‌های مشترک نیز گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها در هلال‌احمر استفاده شود، افزود: منابع قدرت در هلال‌احمر فراوان است و باید از همه منابع قدرت نهایت بهره را برد. اصلی‌ترین سرمایه و منبع قدرت در هلال‌احمر، نیروهای جمعیت و داوطلبان و خیرین هستند.

در ادامه این ویدئو کنفرانس، رؤسای سازمان‌های امدادونجات و جوانان هلال‌احمر گزارشی از اقدامات انجام‌شده، ارائه کردند. همچنین مدیران عامل استان‌های هرمزگان و خوزستان، روند خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان بندرعباس و اندیکا را تشریح کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.