چهار مراسم یادبود برای چهار هنرمند در گذشته + جلسه نقد یک نمایش

به گزارش خبرآنلاین، یادبود استاد حسن کسایی، پنجشنبه پنجم مرداد، نخستین مراسم یادبودی است که ساعت ۱۸ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

حسن کسائی در اصفهان سال‌‌ها مکتب‌‌دار موسیقی اصفهان در رشته‌‌های نی، سه تار و آواز بود. اگر چه بیشتر آثار حسن کسایی بداهه‌نوازی است تا موسیقی پیش ساخته، ولی امروز بخش زیادی از ضربی‌‌ها و حتی آوازی ‌های نوازندگان، بهره گرفته از نوازندگی ‌های او است.
 

او که از پیشکسوتان موسیقی سنتی ایران به حساب می‌آمد، درحالی در ۲۵ خرداد چشم از جهان فرو بست که در زمان حیات خود به عنوان بزرگترین استاد نی ایران محسوب می‌شد.
 

 مراسم یادبود حسن کسایی که با حضور جامعه بزرگ موسیقی ایران، هنرمندان، خبرنگاران، عکاسان و علاقه‌مندان به این استاد ارزنده همراه خواهد بود.

 یادبود استاد منصوره حسینی، پنجشنبه دوازدهم مرداد، یادبوداستاد محمد فراهانی، پنجشنبه نوزدهم مرداد، یادبوداستاد عبدالله سرور احمدی، پنجشنبه بیست و ششم مرداد یادبودهای دیگری است که برای هنرمندان درگذشته ماه‌های اخیر از سوی خانه موسیقی برگزار می‌شود.

«حساب پرداخت نمی‌شه» بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی نمایش «حساب پرداخت نمیشه» نوشته داریو فو  به کارگردانی هادی عامل شنبه هفتم مرداد ساعت ۱۸ در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

 در این نشست بهمن نامور مطلق و علی عباسی به عنوان منتقد و هدایت هاشمی،هادی عامل  و نگار عابدی عوامل این نمایش حضور خواهند داشت.

 ۵۷۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.