چهار هزار و ۵۰ واحد خون به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، ‘ محسن منشدی ‘ افزود: شمار مجروحان این زمین لرزه تاکنون به هزار و ۷۵۰ نفر رسیده که به مراکز درمانی منتقل و به محض این که نیروهای امدادی مجروحان تازه ای را از زیر آوار بیرون آورند به سرعت به بیمارستان ها منتقل می کنند.

وی اظهار داشت: در دو روز اخیر از شهر تبریز یکهزار و ۷۰۰ واحد خون و از استان های آذربایجان غربی ۶۰۰ واحد، زنجان ۱۰۰ واحد، کردستان ۵۰۰ واحد، تهران ۵۰۰ واحد، البرز ۳۵۰ واحد و قم ۳۵۰ واحد به مناطق یاد شده ارسال شده است.

منشدی ادامه داد: به دلیل اینکه تاکنون ۳۰ درصد از مناطق زلزله زده، آواربرداری شده، پیش بینی می شود که تعداد مجروحان بیشتر از این باشد و تا زمانی که آواربرداری به‌طور کامل صورت نگیرد، همه مراکز انتقال خون کشور باید برای تامین خون و فرآورده ها آمادگی کامل را داشته باشند.

وی تصریح کرد به همین منظور از همه همکاران در پایگاه های انتقال خون کشور خواسته ایم که آماده باشند که به محض اعلام نیاز با سرعت و توانمندی کامل، خون و فرآورده های مورد نیاز را تأمین کنند.

منشدی در ادامه افزود: از مردم فداکار و نوع دوست می خواهیم که ضمن حفظ آرامش به پایگاه های انتقال خون نزدیک محل سکونت و کار خود مراجعه کرده و در صورت اعلام نیاز مسوولان محلی، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی گفت: همه پایگاه های انتقال خون از ساعات ابتدای صبح تا نیمه های شب برای خونگیری از هموطنان دایر است.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۶۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.