چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی الجزایر آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل نمایشگاه های بین المللی الجزایر، چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی الجزایرعصر چهارشنبه در مراسم رسمی با حضور رییس جمهور، نخست وزیر ، جمعی از وزرا و مقامات الجزایری، همچنین تعدادی از سفرای کشورهای مقیم و نمایندگانی از ۳۶ کشور جهان فعالیت خود را آغاز نمود.

رییس جمهور الجزایر پس از افتتاح رسمی از برخی شرکت های بازدید کرد.

در این نمایشگاه ۳۷۰ شرکت الجزایری و ۶۲۰ شرکت و تولید کننده خارجی از ۳۶ کشور تولیدات خود در زمینه های مختلف از جمله صنعتی ، غذایی ، پوشاک ، ساختمان ، خودرو، بهداشتی، دارویی و مبلمان ، فرش و صنایع وابسته به ساختمان را در معرض دید عموم قرار داده اند.

نمایشگاه بین المللی الجزایر در مساحتی بیش از ۴۷ هزار و ۱۶۰ متر مربع و به مدت یک هفته برپا خواهد بود.

کشورهای چین ، ویتنام ، هند، مالزی ، عراق ، مصر ، اردن ، کویت ،سوریه ،فلسطین، لیبی ، تونس ، سنگال ، آرژانتین ، آمریکا، برزیل ، کوبا ،ونزوئلا، پرو ، ترکیه ، آلمان ،فرانسه ،پرتغال، صربستان ، مجارستان و انگلیس از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

۶۱ شرکت تولیدی و صنعتی از کشور مصر در این نمایشگاه شرکت کرده است.

کارشناسان اقتصادی دلیل استقبال خوب کشورهای مختلف وشرکت آنها در نمایشگاههای مختلف تخصصی و عمومی الجزایر را به وضعیت اقتصادی رو به رشد و در حال توسعه این کشور و همچنین شرایط ثبات سیاسی کشور الجزایر در منطقه شمال آفریقا می دانند.

کشور الجزایر با ذخایر نفت و گاز فراوان یکی از کشورهای ثروتمند قاره آفریقا محسوب می شود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، کشور الجزایر نه تنها یک بازار ۳۷ میلیونی بلکه دروازه ورود به بازار قاره آفریقا می باشد و نمایشگاههای بین المللی که در این کشور برگزار می شوند از رونق خوبی برخوردارند.

نمایشگاه بین المللی الجزایر امروز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که حتی یک شرکت تولید و صنعتی به نمایندگی از سوی جمهوری اسلامی در آن شرکت نداشت.

این درحالیست که در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت ساختمان و تجهیزات وابسته الجزایر در ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری هفت شرکت ایرانی در یکهزار شرکت تولید محصولات ساختمانی و صنایع وابسته از ۲۲ کشور از سراسر جهان، آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی کشورمان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

خاورم ** ۱۲۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۴۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.