چه آلبوم‌هایی در سال تازه انتشار یافته‌اند؟ +گزارش مفصل

۱۰اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم هایی که در فروردین و اردیبهشت سال تازه انتشار یافته است بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به بعضی از این آثار می اندازیم.

آلبوم “داروگ” با صدای روزبه نعمت اللهی

آلبوم ” داروگ ” که تا زمان انتشار یافتن خود با حواشی بسیاری مواجه شده بود بالاخره توانست با طی کردن تمامی آن‌ها و از سرگذراندشان، راه بازار را پیش گرفته و به دست علاقه مندان خود برسد.

“داروگ” برگرفته از اشعار مولانا، نیما یوشیج و اخوان ثالث است که با در نظر گیری مضامین عرفانی و ارزشهای انسانی این اشعار انتخاب شده‌اند.

ترانه های این آلبوم را میثم یوسفی، حسین ریاحی، لی لا رضایی و مسرور نعمت الهی سروده‌اند.آهنگهای آن را نیز پیام قربانی، رضا تاج بخش، فرزین قره گوزلو، مرتضی ساعدی ساخته و تنظیم کرده‌اند.

این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و عنوان قطعات آن زخم، من مست و تو دیوانه، خدانگهدار، او و … نام دارد.

***

آلبوم “همین…” با صدای رضا صادقی

این آلبوم موسیقی ۱۱ قطعه دارد که «کفش آهنی»، «عاشقتم»، «عادم بدا»، «بخند»، «عصا»، «نترس»، «همین» و…از قطعات این اثر محسوب می‌شوند.

همچنین رضا صادقی، معین راهبر، مسعود همایونی، اسماعیل حسینی، فرشید ادهمی، دارا دارایی، بابک ریاحی پور، پیام طونی، میثم مروستی، میلاد عالمی، امین قومی نژاد، ناصر رحیمی، شجاعت شفایی، آرون حسینی، ابراهیم علوی از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند.

***

آلبوم “نقطه چین” با صدای بهرام بیات

این آلبوم شامل ۹ قطعه به نام های ماه و ستاره، معنی، غروب پاییز، دلسپرده، عاشق بی افاده، مرگ پنجره، خوب من، نقطه چین، و مشق وفا است. رضا هاشمی فرزاد، یغما گلرویی و افشین سیاهپوش به عنوان ترانه سرا در این اثر حضور داشته اند که سید بهنام ابطحی؛ مازیار عطاریانف کیان مقدم و معراج طبسی آهنگسازی و تنظیم این اثر را بر عهده داشته اند .

آلبوم نقطه چین در دو استودیو تهران و بیکران آبی صدا ضبط، میکس و مسترینگ شده است.

***

آلبوم “رد انگشتان من” با نوازندگی علی جعفری پویان

بیشتر قطعات این آلبوم برای فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی بوده و توسط ۲۷ آهنگساز معاصر ایرانی ساخته شده است که تک نواز ویولن این اثر علی جعفری پویان است.همچنین بخشی از این اثر به آثاری اختصاص دارد که مخاطبین از هشت سال پیش تا کنون آن‌ها را در تیتراژ و سکانسهای مهم فیلم‌ها شنیده‌اند.

آلبوم بی‌کلام ” رد انگشتان من” موسیقی با محوریت ویولن است و این آلبوم شامل دو سی دی فشرده می‌باشد که در سی دی اول ۲۶ قطعه و در سی دی دوم ۲۵ قطعه گرد آوری شده در واقع ترک اول این مجموعه تیتراژیست که برای این مجموعه ساخته شده و ساز ویولن را معرفی می‌کند.

***

آلبوم موسیقی متن سریال “در چشم باد” به آهنگسازی حسین علیزاده

حسین علیزاده موسیقی متن سریال “در چشم باد” را با بهره‌گیری از موسیقی دوره‌های مختلف تاریخی سریال، ضبط دوباره کرده و توانسته فضایی قابل درک برای مخاطب فراهم آورد و علاوه بر بهره‌گیری از المان‌ها و نمادهای جغرافیایی و تاریخی با توجه به تسلط بر ردیف دستگاهی از فضا و حجم موسیقی ایرانی برای بیان احساس‌ها و کشمکش‌های داستانی بهره گرفته است.

در این اثر حسین علیزاده (تار، سه‌تار، شورانگیز)، بردیا کیارس(ویلن) رضا عسگرزاده (بالابان،فلوت، کوبه‌ای)، نیما علیزاده (رباب)، صبا علیزاده (کمانچه)، راحله برزگری و پوریا اخواص(همخوان) به همراهی ارکستر در این اثر هنرنمایی کرده‌اند. ضبط، میکس و مسترینگ این اثر بر عهده رضا عسگرزاده بوده است. این اثر از سوی موسسه فرهنگی‌ هنری «نقطه تعریف» امروز وارد بازار کشور شد.

سریال تاریخی «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، به بیان داستان تاریخی، سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ و فرهنگ عامه مردم به خصوص تهران آن روزگار پرداخته بود.

***

آلبوم “ریزدانه های الماس” با آهنگسازی و نوازندگی اردوان کامکار

در این اثر بخش تکنوازی سنتور اردوان در قالب کنسرت پاییزی گروه کامکارهادر سال ۹۱ با عنوان ریزدانه های الماس عرضه شده است.

اردوان کامکار عضو گروه موسیقی کامکار‌ها، از نوازندگان سر‌شناس سنتور است که کارنامه درخشانی در عرصه تکنوازی سنتور از خود برجای گذاشته است که از این می توان به انتشار یافتن مجموعه های متعدد با قابلیت های بالای تکنیکی همچون آلبوم ˈ دریاˈ اشاره کرد.

وی در دهه اخیر نقش بسزایی در شکوفایی سنتور نوازی در میان جامعه موسیقی داشته است به گونه ای که از وی به عنوان یکی از پیشروان سنتور نوازی مدرن و معاصر در تاریخ موسیقی ایران یاد می گردد.

منبع: هنرآنلاین


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.