چه خبر از شهریه مدارس غیردولتی؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما بابیان اینکه مدارس غیردولتی می‌توانند تا ۵۰ درصد، شهریه برای فعالیت‌های فوق‌برنامه دریافت کنند، گفت: شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هنوز تعیین نشده است.

چه خبر از شهریه مدارس غیردولتی؟

به گزارش ممتاز نیوز، احمد محمودزاده بابیان اینکه ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم، درباره شهریه این مدارس اظهار کرد: هنوز شهریه‌ای برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ تعیین نشده است و تصمیم گرفته‌ایم تا شهریه را به‌ طور درصدی اعلام نکنیم.

وی افزود: شهریه مدارس بر اساس الگوی تعیین شهریه و با توجه به فرآیندهایی که در مدرسه انجام می‌شود، شامل اجرای سند تحول بنیادین و شاخص‌های کیفی آن، فضا و نیروی انسانی، اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بیان کرد: تعیین شهریه مراکز آموزشی را به استان‌ها واگذار کردیم که شهریه این مراکز بر اساس الگوی تعیین شهریه اعلام می‌شود، اما درباره مدارس غیردولتی باید متناسب با فعالیت‌های مدارس، شهریه اعلام شود.

محمودزاده بابیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس، فقط در موضوع‌های کنکور و المپیادها نیست، اظهار کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی برای ما مهم است یعنی تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه مدارس غیردولتی می‌توانند تا ۵۰ درصد، شهریه برای فعالیت‌های فوق‌برنامه دریافت کنند، اضافه کرد: مقرر کردیم عدد شهریه اعلام‌شده با عددی که از اولیا گرفته می‌شود، یکسان باشد که این رقم از فعالیت‌های فوق‌برنامه جدا خواهد بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به موضوع نامه یکی از مدیران کل آموزش و پرورش برای تأسیس مدرسه غیردولتی اشاره کرد و گفت: این مجوز لغو شده است، زیرا مجوز تأسیس مدارس غیردولتی به افرادی داده خواهد شد که صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند.

محمودزاده بابیان اینکه ۱۸ درصد دانش‌آموزان دنیا در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند و از این ۱۸ درصد، ۱۳ درصد دانش‌آموزان در مدارس وابسته مشغول به تحصیل هستند، گفت: در مأموریت جدید به دنبال این هستیم که با هماهنگی مؤسسات مختلف، روند فعالیت‌هایمان را گسترش و توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: در همین راستا، قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است تا برش‌های اجرایی در مدرسه و ستاد را تعیین و محتوای آموزشی بر اساس سند تحول اعلام شود

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.