چه داروهای بیشتر به کشور قاچاق می‌شود؟

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیری ۳۱ هزار قاچاقچی و رسیدگی به ۴۵ پرونده قاچاق کلان خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار زمانیان پیرامون تشریح عملکرد چهار ماهه مامورانش با بیان اینکه در این مدت شاهد دستگیری بیش از ۳۱ هزارتن در حوزه جرم قاچاق بوده‌ایم، گفت: در این مورد ۲۸ هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل شده که از این میان ۵۳۲ پرونده ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال داشته‌اند.

انهدام ۲۲۳ باند قاچاق

وی با بیان اینکه در میان پرونده‌های موجود در چهار ماهه اول امسال شاهد کشف ۴۵ فقره پرونده کلان که ارزش ریالی آنان بیش از پنج میلیارد ریال بود، هستیم گفت: در این مدت بیش از ۲۲۳ باند دخیل در حوزه قاچاق توقیف و متلاشی شدند.

به گفته زمانیان، ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه امسال بیش از ۳۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه قاچاق بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۱۰ درصدی ارزش پرونده‌ها هستیم.

وی با اشاره به چهار طرح بزرگ عملیاتی این معاونت برای مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز، گفت: در ماه‌های آتی کشفیات مناسبی در حوزه لوازم‌آرایشی و دارویی، لوازم‌خانگی، پوشاک، سیگار، موادسوختنی و … داشته‌ایم.

زمانیان با اشاره به سیاست‌های این پلیس در راستای مبارزه موثر با قاچاق، گفت: از سال قبل جلوگیری از خروج موادخوراکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که این مسئله سبب ایجاد اتفاقات موثر و خوبی در این حوزه شد.

رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد قاچاق داروبه ایسنا، گفت: دارو و لوازم‌آرایشی به سبب تاثیرات خاص جزو موضوعاتی می باشند که به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفته است، اما لازم به ذکر است آن دسته از داروهایی قاچاق می‌شوند که بر اساس قانون اجازه ورود ندارند.

اعلام اسامی داروهای قاچاق

وی در مورد بیشترین حجم ورود داروهای قاچاق گفت: داروهای نیروزا، تقویتی، سقط جنین، داروهای جنسی و توهم‌زا جزو آن دسته از داروهایی می باشند که بیشتر به کشور قاچاق می‌شوند، اما لازم است بدانید که عمده این داروها یا تاریخ قبل می باشند و تاثیرات مخربی روی فرد می‌گذارند یا به صورت تقلبی و با سوءاستفاده از برند داروی اصلی تولید شده‌اند.

زمانیان با بیان اینکه در حوزه دارو و لوازم‌آرایشی و بهداشتی در چهار ماهه امسال ۸۷۵ پرونده ایجاد شده که در مجموع ۱۱۰۰ تن دستگیر شده‌اند، گفت: ۳۹۰ تن از این اشخاص دستگیرشدها در حوزه قاچاق دارو بوده‌اند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.