چه مشکلات پوستی می تواند گریبانگیر افراد در طی سفر شود؟

افرادی که قصد سفر دارند بهتر است مطالب زیر را بخوانند و به مشکلات پوستی که گریبانگیر آنها می شود توجه کنند.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات در مسافرت ها استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب است که می تواند سبب بسیاری از عوارض شود.

وی بیان کرد: از عوارض کوتاه مدت عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب می توان به تغییر رنگ پوست، سوختگی ها، کاهش سطح ایمنی پوست و عود ضایعات نهفته پوستی اشاره کرد.

انتظاری عنوان کرد:  از عوارض طولانی مدت استفاده نکردن ضد آفتاب به افزایش چین و چروکهای پوستی و از همه مهمتر بروز سرطان های پوستی را مطرح کرد.

وی به مشکلاتی که در سفر برای پوست ایجاد می شود اشاره کرد و گفت: عفونت های سطحی پوست از دیگر موارد این مشکلات است که البته این عفونت بسته به محل سفر، متفاوت خواهد بود.

انتظاری افزود: گزش ونیش حشرات، آبسه های پوستی هم از دیگر مشکلاتی است که در طی سفر می تواند برای سلامتی پوست ایجاد شود و نیز بروز حساسیت به مواد آلرژن و ایجاد واکنش های نظیر کهیر هم مطرح است.

وی در پایان به عموم افراد توصیه کرد: کلیه افرادی که قصد سفر دارند علاوه بر رعایت استفاده از ضد آفتاب مناسب با فواصل زمانی مناسب اقدامات پیشگیرانه لازم را بر اساس منطقه مورد سفر انجام دهند و کلیه امکانات لازم را همراه داشته باشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.