چه چیزی مراسم تقدیر از اهالی خانه موسیقی را لغو کرد؟

۲ روز پیش خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفت مبنی بر اینکه قرار است خانه موسیقی ایران طی جشنی از اهالی موسیقی که خاک خورده‌های این عرصه هستند تقدیر و قدردانی کند، اما بعد از گذشت ساعاتی خبری منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ خبر این بود: قرار است در خلال برنامه تقدیر از اهالی موسیقی از شجریان که این روزها مدال افتخار صدای فتنه را بر گردن دارد تقدیر شود، استاد دیروز که این روزها پس از دوری از وطن و قدم زدن در اردوگاه فتنه گران خارج از کشور هوای دیدن وطن را کرده است و دوباره به ایران بازگشته است. شجریان که پس از اتفاقات سال ۸۸ رفته رفته صدای فتنه شد و با حضور در یکی از مقرهای فرماندهی فتنه (دفتر شبکه سلطنتی انگلیس) موجی از ناامیدی را در میان طرفداران خود به وجود آورده بود.

اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی طی مراسم جشنی در سالن همایش‌های برج میلاد قصد داشتند از اهالی خانه موسیقی که خاک‌خورده‌های این عرصه هستند تقدیر ‌کنند، تقدیری که قرار بود فقط به خاک خورده‌های موسیقی اختصاص داشته باشد اما ناگهان ورق برگشت و قرار شد در این مراسم از محمدرضا شجریان هم تقدیر شود، همان شجریانی که با نگاه به گذشته او به موارد بسیار تاسف بر انگیز و قابل تاملی همچون گرفتن عکس یادگاری با پیر زن رقاص و کاباره‌ای، رفتن به مقر فتنه در لندن و قرار گرفتن در کنار کارمندان شبکه ضدانقلاب بی بی سی فارسی و در نهایت به آغوش کشیدن مجری مستهجن شبکه بهایی” من و تو” و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

وی که قضایا و جریانات فتنه را به اهرمی برای رسیدن به مقاصد خود تبدیل کرده بود علاوه بر وطن فروشی و بازی در زمین دشمن، روزی پا را فراتر گذاشته و در مصاحبه با تلویزیون وابسته به پنتاگون (صدای آمریکا) زبان به توهینی بزرگ گشود.

البته استاد دیروز قضایای فتنه را فقط در جهت مقاصد سیاسی دنبال نمی‌کرد و طبق اخبار تائید شده او در پایان کار هنری خود از فتنه به عنوان نردبانی برای ثروت اندوزی استفاده کرد.

محمدرضا شجریان تا پیش از تبدیل شدن به صدای فتنه گران از هر تور کنسرت خارجی خود حداکثر ۱۰۰ هزار دلار کسب درآمد می‌کرد تا این که با عزیمت خود به خارج از کشور و ارتباط گیری با عناصر معلوم الحال شرایط را برای خود تبدیل به فرصت کرد و در روزهای بعد از فتنه از هر تور کنسرت خارجی خود، بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار کسب درآمد می‌کند؛ مبلغی که موسسات غربی و آمریکایی به او می‌دادند.

بسیاری از دوستداران اصیل هنر که از شنیدن این خبر تقدیر ناراحت شده بودند بعد از گذشت چند ساعت با یک خبر و اقدام ارزشی مواجه شدند که در آن مسؤلان برگزاری این همایش که زیر نظر شهرداری تهران قرار دارد؛ طی اطلاعیه‌ای به اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی اعلام کردند: “این مراسم منتفی است، مراسمی که در آن از فعالین فتنه و کسانی که روزی در خارج از کشور در اردوگاه فتنه قدم می‌زدند تقدیر شود، شایسته نیست؛ لذا اجازه برگزاری چنین مراسمی را نخواهیم داد.”

این حرکت مسئولان شهرداری در ملغی اعلام کردن مراسم تقدیر و تشکر از صدای فتنه به قدری ارزشمند بود که نشان داد ایران اسلامی جای کسانی نیست که روزی در کشور نمک خورده‌اند و با بدست آوردن اندک فرصتی، نمکدان شکسته‌اند. از این اقدام انقلابی باید عمیقا تشکر کرد.

اما هنوز در درون خود عمیقا اندوهگین هستیم که کاش اینگونه نمی‌شد که کارنامه یک عمر فعالیت هنری به این سرنوشت شوم که کانون طراحان آن دشمنی تاریخی و کینه توزانه با فرهنگ، هنر و تاریخ این ملت دارند گره بخورد با شبکه‌ای از آلوده‌ترین عناصر که “استقلال با شکوه” ملت ایران ایران را هدف فتنه خود قرار داده‌اند که در این مورد زیاد خواهیم نوشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.