چه کسانی سناریوی گلشیفته را نوشتند؟

گلشیفته فراهانی با رفتارهای غیراخلاقی خود چه اهدافی را دنبال می کند؟

ندای انقلاب، گلشیفته فراهانی که در سالهای اخیر با رفتارهای غیر اخلاقی خود موجی از انتقادات عمومی را متوجه خود کرده به واقع چه هدفی را دنبال می کند.

این سوالیست که برای یافتن پاسخش می بایست به کتاب فیلیپ راث نویسنده معاصر امریکایی که ۱۰ سال پیش رمان کوتاهی با عنوان «جانور رو به احتضار» را منتشر کرده بود مراجعه کنیم. کتابی که در ظاهر، روایت ماجرایِ عشق یک استاد ۶۲ ساله ادبیات در یکی از دانشگاه‌های امریکا به دانشجوی ۲۴ ساله به نام کونسئلا است.

در فصل چهارم کتاب نویسنده از تاثیر چهار دختری حرف می‌زند که توانستند با گستاخی تمام، الگوهای ارزشی حاکم بر جامعه آمریکا در خصوص مسائل اخلاقی را بشکنند و الگوی جنسی حاکم بر این کشور را دستخوش تغییر کنند.

فیلیپ راث در بخشی از رمان خود به قول از مرد قصه می گوید: دختران کنونی همه آزادی‌های جنسی به ظاهر معمولی و عادی شده ‌شان را مدیون رفتارهای هنجار شکنانه و لجام گسیخته آن چهار دختر هستند.

البته این تحلیل را می توان در موضع گیری های رسانه ای جریانات ضد انقلاب در خصوص هنجار شکنی های گلشیفته فراهانی نیز مشاهده کرد. به نحوی که یکی از عناصر خارج نشین در این باره می گوید: بی‌شک زنان و مردان نسل‌های بعدی ایران، امکان ابراز وجودِ کمابیش آزاد‌تر امیال انسانی خود را مدیون شیطنت‌های گلشیفته فراهانی خواهند بود!

این مسئله زمانی مشخص تر می شود که نگاهی به بازیهای چند سال اخیر گلشیفته فراهانی در فیلم های غربی داشته باشیم. فیلم هایی که نقش اصلی گلشیفته در آنها ارائه و انتقال مسائل جنسی به مخاطبان و شکستن خط قرمز های اخلاقی است.


۵۹۸٫ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. zahra:

    آدمای کوچیک درباره دیگرون حرف می زنن و آدمای بزرگ به امورات خودشون می پردازن ما هیچ کدون با کفش خانوم گلشیفته راه نرفتیم که درباره ی ایشون حرف بزنیم پس اگه مسلمونای خوبی هستیم درباره دیگرون قضاوت نکنیم چون اگه خطا باشه خدا از ما نمی تونه بگذره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.