چه کسی باید بینی را عمل کند؟جراحان پلاستیک یا جراحان گوش و حلق و بینی !!

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دریافت اعتبار کافی برای تجهیز بیمارستان امام خمینی، افزایش آمار جراحی بینی در ایران و سهم پرداخت ۷۰ درصدی درمان از جیب مردم مهمترین اتفاقهای حاشیه های پزشکی این هفته بود.

به گزارش تفسیری خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران این روزها عمل جراحی بینی طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده و حتی مهم نیست که چه کسی و با چه تخصصی بینی را باید عمل کند.
 
دکتر فروتن رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر تعداد بسیاری از جراحان می باشند که بدون اینکه جراحی پلاستیک را گذرانده باشند دست iبه عمل بینی می زنند .جراحان عمومی، جراحان فک و صورت و حتی پزشکان عمومی این کار را انجام می دهند.
 
وی گفت:موضوع فقط مسئله مالی نیست بلکه ما نگران عوارض ناشی از این عمل ها از سوی این پزشکان هستیم.
 
جراحی پلاستیک جزء آموزش گوش و حلق بینی است
 
رزپا عضو انجمن جراحان گوش و حلق و بینی در ادامه افزود: اینکه گروه گوش و حلق بینی دوره ندیدند اشتباه است زیرا در آموزش گوش و حلقو بینی ، جراحی پلاستیک هست و بعضی همکاران فقط می خواهند بازار گرمی کنند.
 
وی تصریح کرد: بعضی موارد تکنسین دوره دیده iبه سبب عدم تجربه بعضی همکاران iبه اتاق عمل می آید و با جراح سر iبها با هم توافق می کنند که ما با این قضیه برخورد کردیم.
 
هنوز منابع مالی iبه بیمارستان امام تعلق نگرفته

 
صالحی رئیس بیمارستان امام خمینی در ادامه افزود: سال پیش نامه ای iبه رئیس جمهور نوشتیم و تقاضای مبلغی برای ترمیم و تجهیز بیمارستان iبه مبلغ ۱۷ میلیارد کردیم که ایشان بررسی کردند و با آن موافقت نمودند اما از سال قبل هنوز موفق iبه دریافت این اعتبار نشدیم.
گفتنی است: طبق قانون برنامه پنجم قرار بود سهم مردم از جیبشان در پرداخت iبها های درمانی ۳۰ درصد و سهم بیمه ها ۷۰ درصد باشد اما متاسفانه این موضوع کاملا برعکس است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.