چه کسی شمس را از فیفا کنار گذاشت؟

۱۳خردادماه،

سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال با در اختیار قرار دادن نامه اصلی فیفا مبنی بر کنار گذاشتن شمس از لیست مدرسان فیفا، توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین شمس که بعد از درخشش تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل در بین مدرسان فیفا قرار گرفت چند روزی است که به حذف نامش از این لیست معترض است. او می‌گوید فدراسیون فوتبال که رابطه خوبی با او ندارد نامه‌ای به فیفا ارسال و حذف نامش از فهرست مدرسان را درخواست کرده است.

امید جمالی سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره توضیح داد: اطلاعات حسین شمس در این زمینه صحیح نیست. چنین نامه‌ای از قسمت بین‌الملل فدراسیون به فیفا ارسال نشده و مطمئنم آقایان کفاشیان و نبی هم چنین نامه‌ای را ارسال نکرده‌اند. به هر حال هر نامه‌ای که قرار است از فدراسیون ارسال شود باید از طریق کمیته بین‌الملل صورت بگیرد. من حتی از همکاران دیگرم در کمیته بین‌الملل هم سوال کردم تا ببینم نامه‌ای در این خصوص و در زمانی که من نبودم ارسال شده است یا نه که آن‌ها هم اظهار بی‌اطلاعی کردند.

وی افزود: این اتفاق تنها برای شمس نیفتاده و غلامرضا جهانی هم از لیست مدرسین خارج شده است. به او هم چنین نامه‌ای را زده‌اند و ضمن تقدیر از فعالیت‌هایش گفته‌اند که دیگر در لیست مدرسین جایی ندارید. البته اتفاق مشابهی برای علی دایی هم افتاده بود اما موضوع کنار گذاشتن دایی از فیفا متفاوت از قضیه شمس است چون دوره عضویت دایی چهار ساله بود و بعد از اتمام این دوره کنار گذاشته شد. حتی خبرهایی اخیرا به گوش‌مان رسیده که قرار است مسعود عنایت نیز از عضویت در فیفا کنار گذاشته شود.

جمالی همچنین دربارهٔ اظهار نظر حسین شمس مبنی بر اینکه علی تارقلی‌زاده رییس دپارتمان فوتسال آسیا نیز نامه‌ای را مبنی بر کنار گذاشتن او از فهرست مدرسین آسیا از فدراسیون فوتبال دریافت کرده است مطرح کرد: ما روز قبل از آقای تارقلی‌زاده استعلام گرفتیم و او گفت که هیچ نامه‌ای از جانب فدراسیون به دپارتمان فوتسال آسیا ارسال نشده است. ظاهرا او دو سال پیش صحبتی با شمس داشته و گفته که همکاری‌های لازم را با فدراسیون داشته باشد. حسین شمس با من هم تماس گرفت و گفت که تارقلی‌زاده ارسال چنین نامه‌ای را از فدراسیون تایید کرده اما رییس دپارتمان فوتسال آسیا در صحبتش با ما آن را تکذیب کرد.

رییس کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در ادامه عین نامه‌ی ارسالی فیفا به فدراسیون فوتبال را قرائت کرد. در متن این نامه آمده است:

“آقای شمس! ما از شما به عنوان مدرس فیفا که به صورت فعالانه فیفا را حمایت کرده و در زمینه توسعه فوتسال تجارب ارزشمندی را در اختیار ما گذاشتید قدردانی و تشکر می‌کنیم. همان گونه که اطلاع دارید مدرسان فیفا برای دوره‌های مختلف به صورت مداوم بازبینی می‌شود و ممکن است تغییر کنند. دلایل این تغییرات هم ایجاد تنوع و حضور مدرسان تازه است تا فرصتی به انتقال دانش آن‌ها نیز داده شود.”

“ما متاسفانه باید به اطلاع‌تان برسانیم که شما دیگر در لیست مدرسان فیفا قرار ندارید اما می‌خواهیم از شما به خاطر خدماتی که سال‌ها به فیفا ارائه کرده‌اید و به توسعه فوتسال پرداخته‌اید تشکر کنیم. این به منزله وداع همیشگی شما با فیفا نیست. شما هنوز عضو ارزشمند خانواده فیفا میباشید و خواهید بود.”

“آرزوی موفقیت برای شما در آینده داریم”

جمالی در ادامه دربارهٔ نامه‌ی ارسالی فیفا به فدراسیون فوتبال توضیح داد: ممکن است که کمیته آموزش فدراسیون از فیفا درخواست کرده تا اسم شمس را از بین مدرسان خارج کند ولی با مطالعه این نامه متوجه می‌شویم که بحث کمبود فعالیت و برگزار نکردن کلاس آموزشی مطرح نیست. فیفا همان طور که در این نامه توضیح داده می‌خواهد از مدرسان تازه برای ایجاد تنوع استفاده کند و چون ظرفیت فهرستش محدود است باید تعدادی را خارج و مدرسان تازه را جایگزین‌شان کند. با این حال ممکن است شمس دوباره سال بعد یا دو سال بعد به جمع مدرسان اضافه شود. فیفا او را از پنج سال قبل به سبب درخشش در جام جهانی به عضویت خودش درآورد و معمولا اعضای فیفا هر چهار پنج سال یک بار تغییر می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.